پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حیدری

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم گفت: شناخت ظرفیت ها و برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه، لازمه توفیق کانون های مساجد در انجام فعالیت های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی مدیریت راهبردی کانون های مساجد ابراز داشت: یکی از مهم ترین مسایل در اداره مطلوب کانون های مساجد، حفظ هویت کانون ها و در وهله بعدی، برنامه ریزی هدفمند برای بهره برداری حداکثری از این ظرفیت عظیم است.

وی افزود: برگزاری این گردهمایی ها می تواند بهترین اقدام باشد تا مدیران کانون ها از نزدیک با فعالیت های یکدیگر و قابلیت های هم آشنا شوند و بر این اساس در عملیات های فرهنگی به دنبال هم افزایی و اجرای برنامه های مشترک باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم همچنین گفت: قبل از هر چیز باید توجه کرد که در فضای فرهنگی، صرف انجام کار فنی جواب نمی دهد و به تنهایی متکفل مقوله تشکیلات نیست و لذا علاوه بر اصول فنی، می بایست کاری کنیم که بُعد معنویت و به خصوص اخلاص در کارمان وجود داشته باشد تا توفیق الهی نیز همراهمان گردد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید دانست که کار مشترک نیاز به یک رویه و ید واحدی دارد و لذا برای رسیدن به آن باید مدیران کانون ها در کنار یکدیگر بنشینند تا به یک تعریف و مفهوم واحد برسیم.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری این دوره تصمیم کانون های مساجد استان این بود که بتواند کانون ها را در کنار یکدیگر با پیوست محله قرار هد و زیست مسجد نیز رعایت شود. برای نمونه در یک خیابان مشخص اگر ۱۰ مورد کانون و ۱۰ مسجد قرار دارد، این۱۰ کانون در کنار یکدیگر یک گروه تشکیل بدهند و در کنار یکدیگر یک حلقه ای ایجاد شود و در این حلقه به یک طرح کلان برسند و برای اجرای این طرح تقسیم وظایف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha