سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور تطبیق آیات قرآن با مسائل روز را مورد تأکید قرارداد و گفت: قرآن را باید طوری معنا کرد که هر کس مخاطب بیان این کتاب الهی را خودش بداند و مدرسان حوزه خراسان می بایست در حین تدریس، تفسیر نیز بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر روز گذشته با حجج اسلام والمسلمین خیاط و فرزانه، مدیر حوزه علمیه و دبیر شورای عالی در سالن جلسات مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این دیدار بر ضرورت تبلیغ دین به شیوه های مختلف توسط طلاب حوزه علمیه خراسان در عرصه های گوناگون خانواده، نوجوان و جوان تأکید کرد و با اشاره به اهمیت یادگیری قرآن کریم، گفت: تفسیر بر اساس بیان کتاب الهی باید برای مردم و به زبان آنان فهم آنان باشد تا همه بتوانند از معارف این کتاب آسمانی استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ضرورت اهتمام به ادعیه، آیات و روایات و عشق برای خدمت به قرآن ابراز کرد: به عقیده و نظرمان، حتی دعای کمیل هم درس خارج دارد و باید ارزش بسیاری برای نهج البلاغه و تدریس آن قائل بود.

وی به ضرورت اهتمام طلاب و حوزویان در فضای رسالت طلبگی و بر انجام امور تأکید کرد و گفت: اگر یک فوتبالیست در میدان بازی موفق به زدن گل نشود، باید تلاش و کوشش خود را آنقدر ادامه دهد که نهایتا بتواند گلی به ثمر برساند و این مثال، نمونه بارزی از تلاش و همت یک طلبه، در میدان خدمت به مردم و جهاد دین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به قرآن کریم در زندگی و برکات مبارک آن در حیات طیبه افراد و امت ها، خاطر نشان کرد: افرادی که ذهن مستعدی دارند، می بایست به حفظ قرآن بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که حضور و خدمات طلاب برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مهم است، گفت: هر طلبه ای باید یک مهارت برای پاسخ به مردم داشته باشد تا مردم از خدمات او در سطح اجتماعی برخوردار و بهره مند شوند.

وی تطبیق آیات قرآن با مسائل روز را مورد تأکید قرارداد و با بیان این که قرآن را باید طوری معنا کرد که هر کس مخاطب بیان این کتاب الهی را خودش بداند، ابراز کرد: مدرسان حوزه علمیه خراسان می بایست در حین تدریس، تفسیر نیز بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین در پایان دیدار ضمن اهمیت به ضرورت تبیین معارف قرآن برای امت اسلام، اعلام آمادگی کرد که تعدادی از طلاب علاقه مند برای تربیت مفسر در حوزه علمیه خراسان همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح، رئیس جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار از اهمیت بیان مطالب با رویکرد تفسیر نور گفت و خاطراتی درباره این روش بیان تفسیر و تاثیرگذاری آن، مورد تاکید قرارداد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha