سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
حوزه آزاد

حوزه/ خانم تاجیک از برگزاری دوره کارگاهی معارف قرآنی با پیش نیاز درس «اصول عقاید فطری» در حوزه آزاد جامعةالزهرا(س) خبر داد.

خانم زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه از جمله مأموریت‌های حوزه آزاد، ایجاد ظرفیت و بستر مناسب برای ارائه دستاوردهای علمی بانوان حوزوی است؛ از طراحی و برگزاری دوره کارگاهی معارف قرآنی با ابتکار استاد محترم سرکارخانم توحیدی در حوزه آزاد خبر داد و مخاطبان این دوره را دانش‌آموختگان سطح ۳ و ۴ در رشته‌های تفسیر، فلسفه، کلام و تعلیم و تربیت برشمرد.

رئیس حوزه آزاد جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه این دوره در ۵ گام برنامه‌ریزی شده است، در ادامه بیان کرد: مرحله اول این آموزش‌ها به «نقد و بررسی شبهات علوم قرآن»، «آموزش روش تحقیق با تکیه بر منطق»، «مرجع شناسی» و «کارگاه مرور صرف و نحو و ترجمه» اختصاص دارد و در گام دوم فراگیران ضمن آشنایی با «معانی بیان با رویکرد قرآنی» و « مکاتب تفسیری» به «مرور منطق با نگاهی بر مسائل فلسفی» و «مرور بدایه با نگاهی بر علم کلام» می‌پردازند.

وی، «مرور نهایه با نگاهی بر علم کلام»، «فلسفه دین با رویکرد فطرت»، «معرفت شناسی با رویکرد فطرت» و «فلسفه با نگاهی به اصول عقائد(کلام)» را از عناوین گام سوم این دوره آموزشی برشمرد و ادامه داد: آشنایی با «منظومه فکری شهید مطهری»، «فلسفه غرب و مقایسه با فلسفه اسلامی»، «حدیث شناسی با رویکرد تفسیر» و «اصول، مبانی، قواعد و روشهای تفسیر» در گام چهارم برنامه‌ریزی شده است.

تاجیک اضافه کرد: آخرین مرحله از آموزش‌های این دوره به «کاربرد اصول فقه در تفسیر»، «تفسیر تطبیقی»، «تفسیر موضوعی (فطرت در قرآن)» و «تطبیق دلایل نقلی اسفار با تفسیر ملاصدرا» اختصاص دارد.

رئیس حوزه آزاد جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: پیش نیاز ورود به این دوره، گذراندن دوره اصول عقائد فطری است و موفقیت در اتمام هر یک از گام‌های طراحی شده، شرط ورود به گام بعدی است.

وی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ اسفند با مراجعه به سامانه اختصاصی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی به نشانی https://courses.jz.ac.ir و پرداخت شهریه ۲۰۰ هزار تومان در درس اصول عقاید فطری به مدت ۲۰ هفته و به عنوان پیش‌نیاز این دوره ثبت‌نام کنند و برای کسب آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۵۳۲۱۱۲۰۸۲ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha