دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ نشست علمی با موضوع "بررسی علمی عملکرد حیا و حجاب بر تغییر فیزیولوژیک بدن انسان" در مدرسه علمیه تخصصی کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم نوشین نقش دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی در نشست علمی با موضوع «بررسی علمی عملکرد حیا و حجاب بر تغییر فیزیولوژیک بدن انسان»، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان، به تبیین نوروبیولوژی حیا و اثرات آن بر بدن انسان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس این تبیین، حجاب نوعی رفتار است که توسط مرکزی در قشر مخ انسان کنترل می‌شود، این مرکز در لوب پیشانی مغز قرار دارد و وظیفه کنترل و تمرکز حواس را بر عهده دارد.

وی افزود: حجاب با تنظیم ترشح ناقلین عصبی، بر عملکرد بخش‌های مختلف بدن انسان از جمله مغز، قلب، روده‌ها و پوست تاثیر می‌گذارد.

نقش اظهار کرد: عدم رعایت حجاب، استرس را در بدن افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به افسردگی، کاهش تمرکز، زود عصبانی شدن، افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، ضعیف شدن استخوان‌ها، فروپاشی بافت‌های پروتئینی عضلات، کاهش جذب مواد غذایی، تغییر در بافت، رنگ پریدگی و از دست دادن رطوبت در پوست شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به دوگانگی موجود در جامعه بین رفتار بیرونی و درونی افراد، بر لزوم ایجاد فضای سالم برای جوانان تأکید کرد و یادآور شد: در صورتی که جوانان در معرض تحریکات شدید بیولوژیک قرار داشته باشند، ترک عادت‌های غلط برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha