یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهید رئیسی به این مسئله معتقد بود که عمل و زندگی اقتصادی ما نباید وابسته به دستورات اجانب باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید رئیسی اظهار داشت: همه این شهدا که در این حادثه غمناک به شهادت رسیدند انسان های مومن، متقی و خالص بودند به ویژه رئیسی که از سال ۵۳ با جمعی از طلاب خراسان، قم و اصفهان در قم در خدمت ایشان بودیم و از همان نوجوانی انسانی متدین، مودب و مستعد بود و استعداد بسیار بالایی داشت و به سرعت دروس حوزوی را پیمود.

وی افزود: حدود ۵۰ سال با ایشان ارتباط داشتم و انصافا انسانی نمونه و ولایی و عاشق اهل بیت و ولایتی بود، یعنی اعتقاد به ولایت فقیه داشت و و معتقد به افکار و دستورات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.
نماینده ولی فقیه در استان نرفتن زیر بار سلطه مستکبرین را اعتقاد راسخ رئیسی بیان کرد و گفت: اعتقاد این شهید این بود که نباید زیر پرچم کفر باشیم و این اعتقاد را از آیات و روایات درک کرده بود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی باور کرده بود که اگر دیگران را کدخدای خود قرار دهیم و مقهور غیرخدا باشیم این مقهور بودن به معنای مردن است و در روایت از امیرمومنان(ع) است که مرگ و حیات واقعی را معنا می کنند و می فرماید " فان الحیاه فی موتکم قاهرین و الموت فی‌ حیاتکم مقهورین ".

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: شهید رئیسی به این مسئله معتقد بود که عمل و زندگی اقتصادی ما نباید وابسته به دستورات اجانب باشد، این در حالی است که تحلیل برخی پس از سپری شدن ۴۰ سال از انقلاب اسلامی این است که اگر با آمریکا باشیم وضع ما خوب می شود، اما این به معنای آن است که این افراد به عمق دین نرسیده اند.
وی با اشاره به آیه ۵۰ سوره مائده، داعیه مسلمانی برخی از سران کشورهای عربی را ادعایی بیش ندانست و افزود: آنها اگر ولایت مستکبران را قبول می کنند حیات انسانی نداشته و در واقع مرده حکومت هستند، این در حالی است که رئیسی عمق مطالب قرآن کریم را می دانست و روی اعتقاد خود حرکت می کرد.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: این شهید مصداق آیه شریفه " لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا الْحُسْنی‌ وَ زِیادَةٌ وَ لا یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِیها خالِدُونَ "است، یعنی اگر فردی در مقام رفع مشکلات مردم براید و کار خوب انجام دهد، پاسخ آن خوبی به طور کامل داده می شود و خدا با فضل خود بیشتر نیز می دهد و در روز قیامت چهره این انسان سیاه نمی شود و ذلت نمی بیند و در بهشت جاودان خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری شهید رییسی را مصداق بسیاری از آیات خدا دانست و افزود: البته افراد بخیل پشت سر این شهید حرف زدند و بی انصافی کردند، درحالی که رییسی هیچ گاه زمان فراغت نداشت و همواره مشغول فعالیت و خدمت بود.

آیت الله طباطبایی نژاد این شهید راه خدمت را مصداق آیه " مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینتظر" عنوان کرد و ادامه داد: رییس جمهور شهید، کوچک ترین انحراف از خط ولایت نداشت و همواره تابع امام، رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی بود، لذا این رجال، دین را فهیده اند و رنگ خدایی گرفتند و این شهدا کار خود را کردند و مسیر درست را طی نمودند و مهم این است که ما چه کاری انجام می دهیم.

وی یکی از خصلت های شهید رئیسی را عدم توجه و پاسخ به توهین ها بیان کرد و افزود: ما انتخابات را پیش رو داریم، اما هنوز بسیاری از ما به تمدن اسلامی نرسیده ایم، چرا که در تمدن اسلامی، مسلمانان با یکدیگر برادر هستند، اما اکنون در زمان انتخابات برخی شروع به توهین می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر رعایت تقوای سیاسی در جریان برگزاری روند انتخابات تصریح کرد: رییسی برای بدگویان نسبت به خود طلب مغفرت می کرد و زبان خود را آلوده به حرف بد و تهمت ننمود.

امام جمعه اصفهان انتقاد سالم و سازنده را زمینه ساز تربیت انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: در روایت از امام صادق(ع) است که "هر کس علیه یک مؤمن مطلبی نقل کند که بخواهد با آن فرد مومن را بدنام سازد و شخصیت آن را از بین ببرد، تا به این سبب از چشم مردم بیافتد، خداوند عزّوجلّ آن را از ولایت خود به سوی ولایت شیطان اخراج کند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha