سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
حجت الاسلام حمزه پیش قدم

حوزه/ حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به اینکه امر به معروف مداخله در کار کسی نیست بلکه از روی دلسوزی صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش کنیم ضمن حرکت در مسیر حق و حقیقت، پاسدار حقیقی اهداف قیام عاشورا باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تاسوعای حسینی که در حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اینکه حضرت امام (ره) فرمود «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است»، نشان می‌دهد که امام به درستی به مبانی اسلام تسلط پیدا کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) مفسر و حافظ قرآن بود، گفت: تقوای قلوب در بزرگداشت شعائر، حرکت در مسیر خدا و ترویج احکام الهی است.

وی با بیان اینکه روحانیون در راه دینداری و ترویج احکام الهی گام بردارند، افزود: اگر شعائر الهی حفظ شود و برای آن جان دهیم، کاری ارزشمند و پسندیده انجام شده است.

حجت الاسلام پیش قدم ضمن تاکید بر اینکه تقوای قلوب باعث شد که سیدالشهدا علیه السلام برای شعائر الهی گام برداشت و به شهادت رسید، ادامه داد: امروز گرایش به سمت تشیع ناشی از محرم، صفر و عاشورا است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با تفحص در این زمینه به برکت مکتب سیدالشهدا علیه السلام پی می‌بریم، افزود: تابلویی که امروز همه را به سوی خود جذب کرده، تابلوی عاشورا و محرم است که هر کسی را به هر شیوه‌ای جذب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شعائر دینی که به بشریت کمک می‌کند همین است که جامعه امروز به دنبال آرامشی بوده که در مکتب سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد.

حجت الاسلام پیش قدم یادآور شد: یکی از ویژگی‌های برجسته قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام این است که آرامش را برای بشریت فراهم می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ذات بشریت همیشه دنبال به دست آوردن معنویت بود و امام حسین علیه السلام برای رشد بعد معنوی جامعه تلاش می‌کرد.

وی اظهار کرد: همه اولیای الهی برای نجات مردم از گمراهی و خارج کردن آنها از تاریکی آمدند که سیدالشهدا علیه السلام نیز یکی از این اولیای الهی است.

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به اینکه فلسفه شعائر دینی و احیای سنت رسول الله (ص) از جمله اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود، افزود: اگر قرار است که جامعه اسلامی برقرار باشد، باید در چنین جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نیز وجود داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علت اصلی قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که دو بعد فردی و اجتماعی دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید بتواند نخست نفس خود را رشد دهد، افزود: اگر امروز کسی برای حکمی از احکام الهی گام برمی‌دارد ما باید از آن حمایت کنیم.

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به اینکه امر به معروف مداخله در کار کسی نیست بلکه از روی دلسوزی صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش کنیم ضمن حرکت در مسیر حق و حقیقت، پاسدار حقیقی اهداف قیام عاشورا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha