دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
فرهنگ جهاد و مقاومت

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری به تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: به حکم جهاد تبیین و ضرورت روشنگری در جامعه، روایتگری جنگ و دفاع مقدس مسئله‌ای است که همواره مورد توجه بوده و امروزه باید بیش از آنچه که به آن پرداخته شده، کار شود.

آیت‌الله سیداحمد حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: یکی از کلید واژه‌های بسیار مهم و مؤثر که توسط رهبر معظم انقلاب در فضای سیاسی و اجتماعی فرهنگی مطرح شد، بحث جهاد تبیین است که حقیقتاً یک عبارت کلیدی و مهم با یک محتوای بسیار ارزنده و با رسالت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وقتی ما مورد هجمه همه جانبه دشمنان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی با تحریک رژیم بعث عراق، به سرکردگی صدام خون‌آشام و قدرت‌طلب قرار گرفتیم، دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ کشور و بلکه تاریخ اسلام شد، افزود: به حکم جهاد تبیین و ضرورت روشنگری، روایتگری جنگ مسئله‌ای است که همواره مورد توجه بوده و باید بیش از آنچه که کار شده، کار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در اوج مظلومیت و غربت از نظر جامعه جهانی، هشت سال در برابر همه زورگویان که صدام را تحریک کردند و یک جنگ تمام عیار را علیه کشور و ملت و نظام نوپای ما ایجاد کردند، با قدرت، غیرت، عرق وطن دوستی، روحیه هماهنگی و همدردی و همبستگی و روحیه سلحشوری و جوانمردی را به رخ جهانیان کشیدیم و امروزه باید به جوانانی که به اقتضای شرایط سنی، در آن دوران حضور نداشتند این دوران را تبیین کنیم و بگوییم ملت غیور ایران چه حماسه‌هایی آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: ما نه جنگ طلب بودیم و نه آمادگی لازم برای دفاع از یک دشمن مهاجم را داشتیم چرا که اوایل شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بود، هنوز ارتش خودش را پیدا نکرده بود، سپاه پاسداران در اوایل شکل‌گیری و تولد و تحققش بود و نیروهای عظیم و میلیونی بسیجی آموزش جنگی ندیده بودند و این جنگ نابرابری‌ها بود اما همه اقشار ملت به معنای دقیق کلمه زن و مرد پیر و جوان شهری و روستایی، فرهنگی و کاسب و بازار و کشاورز و... به فرمان امام راحل پای کار آمدند و ندای امام را لبیک گفتند و در مقابل دشمن ایستادند سرانجام صدام را که متجاوز بود پشیمان کردند.

آیت‌الله حسینی خراسانی عنوان کرد: رجزخوانی آنها این بود که در ظرف کمتر از یک هفته تهران را فتح خواهند کرد و بساط انقلاب را در هم خواهند پیچید اما غافل از اینکه وقتی یک ملت با ایمان به خدا با داشتن یک رهبری دلسوز و حکیم و الهی پای کار بیاید، شرق و غرب عالم هم که پشت در پشت هم باشند، حریف چنین ملت و قدرتی نخواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از افتخارات ملت و نظام و رهبری این است که همه دشمنان متحد شدند تا کشور را اشغال و نظام را ساقط کنند اما دست خالی و خفیف و شکست خورده مجبور به عقب نشینی شدند. ما باید با الهام از آن دوران، فرهنگ جهاد و مقاومت را مد نظر قرار دهیم و خوشبختانه با پیشرفت‌ها و تجهیزات ما هیچ قدرتی به خودش اجازه طمع را نخواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha