دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری چهل‌وپنجمین دوره‌ی مسابقات کشوری قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، در جلسه‌ی هم اندیشی چهل‌وپنجمین دوره‌ی مسابقات قرآن کریم، از برگزاری چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان در استان خبر داد و گفت: ثبت نام از شرکت کنندگان از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: بخش آوایی انفرادی به صورت حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در زمینه‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی است.

حجت‌الاسلام مشهوری افزود: بخش گروهی نیز به صورت مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم بوده و بخش معارفی آن نیز به صورت تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی گفت: این مسابقه ویژه‌ی برادران و خواهران بالای ۱۸ سال است که ثبت‌نام آن از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اضافه کرد: متاسفانه آنچنان که باید رنگ و بوی قرآن در آذربایجان شرقی بخصوص شهر تبریز تلألو نمی‌کند و این مشکل باید علت یابی شود البته شاید در بخشی از آن نیز دستگاه‌ها کم کاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید در این زمینه همفکری کنیم و در بحث رونق بخشیدن به محافل قرآنی در استان دین خود را به خوبی ادا کنیم.

حجت‌الاسلام مشهوری افزود: مسابقات قرآنی، تأدیب و صوت باید مقدمه‌ی عمل به قرآن باشند، چراکه بسیاری از دردها و مشکلات جامعه با عمل به قرآن رفع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در زمینه‌ی تبلیغات مذهبی و قرآنی چندان توجهی نمی‌شود و فضاسازی خوبی ندارد که باید در بحث شبکه سازی و تبلیغ شبکه‌ای موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام مشهوری ادامه داد: باتوجه به اینکه موقوفات قرآنی برخی از استان‌ها زیاد بوده و منابع و اعتبار آنها زیاد است، میزبان بسیاری از مسابقات قرآنی هستند پس باید فرهنگ وقف را در جامعه‌ رواج داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: مسابقات در تبریز به صورت حضوری و در شهرستان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha