چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ جلسه شورای زکات استان آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مهم ترین مسئله زکات را  تبلیغ آن دانست و گفت: دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت ها برای ترویج و فرهنگ سازی پرداخت زکات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای زکات استان گفت: در دین اسلام دو مسأله ارتباط با خداوند تبارک و تعالی و ارتباط با مردم مورد اهمیت است. نماز نماد ارتباط با خداوند و زکات نماد ارتباط با مردم است

رئیس شورای زکات استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام، بیان کرد: بنا بر نص صریح آیه قرآن «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» پرداخت زکات از نشانه های افراد قدرت بخشیده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب نیز مردم زکات و خمس خود را پرداخت می کردند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مسائل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برکات پرداخت زکات خاطر نشان کرد: ظرفیتی که در زکات و خمس که دو واجب الهی و از فروع دین هستند وجود دارد، می تواند نیازمندان جامعه را بی نیاز بکند

در پایان مهم ترین مسئله زکات را تبلیغ آن دانست و افزود: دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت ها برای ترویج و فرهنگ سازی پرداخت زکات استفاده بکنند.

پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود

پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha