یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد با بیان اینکه در ارتباط با اشتغال یکی از مهمترین عرصه هایی که می توان مشکل کشور را به راحتی رفع کرد، عرصه پوشاک است، گفت: الان بسیاری از بازار پوشاک ایران در دست کشورهایی از جمله چین و ترکیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شب گذشته در دیدار با رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد با تأکید بر این که جهش تولید به این معنی نیست که صرفا از کارخانه ها حمایت کنیم تا محصولاتشان را بیشتر تولید کنند، اظهار داشت: تحقق شعار سال در صورتی امکان پذیر است که ما در کنار افزایش تولیدات موجود به تولید مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات کارخانه ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ایران در هر کاری به نیروهای نخبه داخلی تکیه کرده و موفق بوده است و توجه به تولید و خودکفایی در عرصه های مختلف به ویژه قطعه سازی و تأمین ماشین آلات را ما خیلی دیر شروع کردیم ولی همین الان هم باید با جدیت و تلاش در مسیر خودکفایی قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه در طول سال های گذشته مقام معظم رهبری به صورت بسیار جدی بر روی تولید و اقتصاد مقاومتی تأکید کردند؛ گفت: ما حتی در پرداخت تسهیلات هم باید شرطی مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و شرکت های دانش بنیان داخلی داشته باشیم و حداقل بخشی از نیاز کارخانه باید با تکیه بر ظرفیت این نیروها و شرکت های داخلی تأمین شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر هوش جوانان ایرانی نسبت به دیگر کشورها، گفت: تنها باید باور کنیم که هیچ کشوری قرار نیست مشکلات ما را حل کند و اگر به نخبگان داخلی به ویژه فعالان شرکت های دانش بنیان تکیه کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، تمام مشکلات کشور برطرف می شود. 

وی به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی که به وجود آمده اشاره کرد و افزود: قطعا پس از شیوع کرونا و در همین ایام با مشکلاتی روبرو می شویم که یکی از مهمترین آنها اشتغال است و باید برای همه آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در ارتباط با اشتغال یکی از مهمترین عرصه هایی که می توان مشکل کشور را به راحتی رفع کرد، عرصه پوشاک است، گفت: الان بسیاری از بازار پوشاک ایران در دست کشورهایی از جمله چین و ترکیه است و تولید کنندگان داخلی از واردات و قاچاق پوشاک ضربه های سنگینی می بینند.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر این که اگر هر ایرانی در طول سال تنها به چهار قطعه پوشاک نیاز داشته باشد، بیش از ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک نیاز داریم، گفت: برای تولید این تعداد پوشاک می توان با راه اندازی کارگاه های کوچک و خانگی، برای چند میلیون ایرانی اشتغال ایجاد کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کشوری مثل چین اقتصاد خود را به وسیله همین کارگاه های کوچک و مشاغل خرد تقویت کرد، گفت: زمانی که ما در تولید پوشاک خودکفا شدیم و برای تأمین پارچه نیاز به افزایش تولید پیدا می کنیم و می توانیم در این عرصه هم ده ها هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و به این ترتیب به وسیله همین صنعت پوشاک و صنایع وابسته، بیش از ۱۰ میلیون فرصت شغلی در کمترین زمان ممکن به وجود آوریم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha