یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
هاشمی گنابادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه گفت: امام راحل(ره) با تفکر انقلابی و با رجوع به آحاد مردم قلوب آنان را فتح کرد و این مهمترین رمز پیروزی و نقطه تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب های معاصر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گنابادی، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در نشست آشنایی با اصول و مبانی نظام اسلامی گفت: امام راحل(ره) با تفکر انقلابی و با رجوع به آحاد مردم قلوب آنان را فتح کرد و این مهمترین رمز پیروزی و نقطه تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب های معاصر بود.

وی با اشاره به جایگاه برخی از شخصیت ها در جریان انقلاب ابراز کرد: من در جوانی تحت تاثیر شخصیت سید جمال الدین اسدآبادی بودم و بعد در دوران مبارزات هم خیلی پیگیر شدم که از زبان امام(ره) درباره این شخصیت، کلامی را بشنوم اما امام بیشتر از شخصیت شهید آیت الله مدرس تجلیل می کردند.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه ادامه داد: دلیل آن این بود که سید جمال الدین اسدآبادی با اینکه فردی انقلابی بود ولکن به قدرت مردم توجه نداشت و با حکام و سران عالی رتبه مذاکره می کرد و در آخر عمر در زندان به همین امر اعتراف کرد که اشتباه من در مبارزات این بود که قدرت مردم را برای پیروزی در نظر نگرفتم و کوچک شمردم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گنابادی با اشاره به جذبه و روح بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با فتح قلوب مردم دل های آنان را متحد و این خود عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha