جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
المصطفی

همزمان با ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد نشست فرهنگی «اصول و مبانی فکری امام خمینی (ره)، در نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، خانم فروغ خیاطی، مدیر مرکز آموزش زبان ومعارف اسلامی خواهران مدرسه تمهیدیه خواهران نمایندگی المصطفی خراسان، در نشست فرهنگی «اصول و مبانی فکری امام خمینی(ره)»، اظهار داشت: اولین اصل ثابت که در تمام ابعاد زندگی حضرت امام (ره) موج می زند، خدامحوری و اخلاص ایشان است و همین اخلاص سبب شکل‌گیری این شخصیت بی بدیل شد.
مدیر مرکز آموزش زبان ومعارف اسلامی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان افزود: دومین اصل ثابت از مبانی فکری حضرت امام(ره)، اعتماد راسخ ایشان به هدف بود. هرگز سختی ها و مشکلات او را در هدف متزلزل نکرد. هدف امام(ره) از ابتدا این بود که رژیم را ساقط و حکومت اسلامی را برقرار کند.
وی ادامه داد: سومین اصل ثابت در زندگی حضرت امام(ره) مردم شناسی و مردم باوری بود. ایشان به طور عمیق و اعتقادی به مردم بها می دادند و با نگرش خداپسندانه و موحدانه با مردم برخورد می کردند، در واقع یک رابطه ای مستحکم و پدرانه داشتند و این رابطه صمیمانه دو طرفه بود و این ارتباط را در مراسم استقبال سال ۵۷ و هنگام تشییع پیکر امام راحل در سال ۶۸ دیدیم.
مدیر مرکز آموزش زبان ومعارف اسلامی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان به دیگر اصول ثابت در زندگی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: حمایت از محرومان و به مستضعفین، عدم وابستگی به دنیا ، تاکید بر وحدت ملی و اعتقاد به استقلال ملی از مهمترین مبانی فکری امام خمینی (ره) بود .
وی در پایان اظهار کرد: امام خمینی (ره) با قیامشان به ما یاد دادند جهان اسلام را زنده نگه داریم و ما امت واحده هستیم. امروز وظیفه همه ما است که پیرو امام خمینی(ره) باشیم. ما مدیون حضرت امام(ره) هستیم؛ شخصیتی که همه سختیها را متحمل شد فقط برای اینکه انسانها را به رستگاری برساند، لذا جا دارد اندیشه های ایشان را معیار سنجش و مبنای حرکت های خود در همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی قرار دهیم.
پخش کلیپ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و بازخوانی بخش‌های کوتاه از وصیت نامه ایشان از برنامه های دیگر این مراسم بود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha