جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ همایش سیاه پوشان حسینی و طلایه دارن تبلیغ در پلدشت

حجت الاسلام طالبی گفت: هیئت های مذهبی و مداحان باید هدایت نسل جوان را به سمت عمل به دین، استفاده از مضامین پرمحتوا و شایسته، حفظ ارتباط هیئت و مردم، معرفت افزایی با سینه زنی، توجه به اخلاقیات را در حین عزاداری ها مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام طالبی امام جمعه پلدشت شامگاه سه شنبه در همایش سیاه پوشان حسینی و طلایه داران تبلیغ که در دفتر امام جمعه پلدشت برگزار شد، با اشاره به قیام بزرگ عاشورا گفت: بدون شک بشریت از نهضت عظیم و این رویداد بزرگ به عنوان یک حماسه ماندگار در تاریخ یاد می کند.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیون و وعاظ در تبلیغ دین عنوان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های عظیم برای قشر جوان به بهترین شکل ممکن بیان شود

امام جمعه پلدشت بر لزوم وحدت بین تکایا و هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: وحدت بین تکایا و هیئت‌های مذهبی بسیار مهم بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

وی بر رعایت آداب و شیوه های پسندیده عزاداری، انجام هرچه باشکوه تر این مراسمات در این ایام، برگزاری سر وقت و همچنین رعایت نظم و مقررات تاکید کرد و گفت: جابجایی هیئت‌های مذهبی و دسته روی در سطح شهرستان باید با هماهنگی صورت گیرد و هیئت‌ها به صورت ثابت در مکان‌های مشخص شده خود به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام طالبی با تأکید بر فعالیت هیات های مذهبی در تمامی مراسمات در طول سال گفت: هیئات مذهبی نباید فقط کارها و برنامه های خود را مختص محرم، عاشورا و تاسوعا کنند، بلکه آنان باید در تمامی مراسم های مذهبی بخصوص اعیاد با اجرای برنامه های متنوع نشاط مضاعفی به مردم بدهند.

وی افزود: هیئت های مذهبی و مداحان باید هدایت نسل جوان به سمت عمل به دین، استفاده از مضامین پرمحتوا و شایسته، حفظ ارتباط هیات و مردم، معرفت افزایی با سینه زنی، توجه به اخلاقیات را در حین عزاداری ها مورد توجه ویژه قرار دهند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha