دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
سوزنچی

حوزه/ عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که دین و نگاهای اعتقادی در غرب از بین رفته است گفت: ابعاد انسانی زن در غرب رو به فراموشی می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسین سوزنجی درنشست علمی« مبانی انسان شناختی مناسبات زن و مرد در اسلام» که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزارشد اظهارداشت: مباحث پیرامون «زن و خانواده» در جامعه بیشتر رویکرد وارداتی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اسلام به بنیان های خانواده  افزود: نگاه به خانواده در غرب بسیار وخیم می باشد، باید مراقب بود که در میدان دشمن بازی نکنیم.

این استاد دانشگاه  با اشاره به کتاب «زن و خانواده» شهید مطهری بیان داشت: کتاب ایشان گامی موثر در تولید علم دینی است که آغازکتاب با یک سئوال مبنایی آغاز می شود.

وی با بیان این که هدف اصلی کتاب،  احیای حقوق زن است تاکید کرد: افق مباحث قرآنی در رابطه با زن یک پله بالاتر از مباحث روایی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مسئاله اصلی ما در احیای حقوق زن، تنها اکتفا به  آزادی زن نیست، بلکه ارزش بخشی به عنصر وجودی زن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی با بیان این که «دین و نگاهای اعتقادی در غرب از بین رفته است» تصریح کرد: ابعاد انسانی زن در غرب  رو به فراموشی می رود .

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) یاد آور شد: شهید مطهری با ارائه تئوری فطرت ظرفیت مطلوب در انسان وجود دارد که ظرف حیوانی انسان تبدیل به ظرفیت های انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سوزنجی از اشتباهات فاحش لیبرال «خلط بین حق  و اختیار» دانست و گفت: هرچیزی  وابسته به نقاط قوت شخص است، که در وجود هرکس قرار دارد و مدل جامعه شناسی در ایران متاسفانه غربی است.

عضوهئیت علمی دانشگاه امام صادق بیان داشت: معنای اجتماعی که در ادبیات اسلامی وجود دارد رشته خانواده شناسی موجب بازیابی استقلال خانواده ها است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در غرب فضای تحلیل انسان ماده، با همه عجایب آن است، اگر افق تحلیل شما مادی شد باید روان وجود نیز در این بعد تحلیل شود و اگر افق انسان را در این جامعه تحلیل کردیم، و مساله ها در این جامعه موجب ایجاد  کنش ها خواهد شد و همین موجب شده که غربی ها نتوانند جامعه شیعی ما را تحلیل ها کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی گفت:غربی ها  نمی توانند جامعه، شهدا و رهبری ما را تحلیل کنند، عملیات انتحاری که غرب با پرورش داعش و گروهای تکفیری راه می اندازند غیر از عملیات استشهادی است؛ معنای افق انتحاری در افق حیوانی جا دارد، اما عملیات های  استشهادی یکی از ابعاد متعالی انسانی است .

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha