چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رونمایی از کتاب شکوه نهج البلاغه

حوزه/ اسلام دین مقدس پروری نیست، بلکه دین لطافت و انسان پروری و مهربانی است و شخصیت هایی همانند آیت الله بهجت(ره) را می پروراند، درحالی که آمریکا اسلام را دین خشونت و کشتار معرفی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید عبدالله فاطمی نیا، شب گذشته در مراسم رونمایی از کتاب «شکوه نهج البلاغه» آخرین تألیف جورج جرداق، نویسنده مشهور مسیحی لبنان درباره حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع)، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران، با بیان این که درطول تاریخ تلاش برای به فراموشی سپردن آثار ارزشمند اسلامی فراوان بوده است، اظهارداشت: همواره دست هایی درکار بوده اند که به طرف آثار مربوط به اهل بیت علیهم السلام رفته و سعی نموده اند آن اثرها را نزد مردم به گونه ای به فراموشی بسپارند.

وی ادامه داد: جرج جرداق با این که فردی مسیحی بود، اما آن چنان شیفته سجایای امیرالمومنین علی علیه السلام قرارگرفت که کتاب هایی را در وصف ایشان و نهج البلاغه به رشته تحریر درآورد، لذا باید دید چه چیزی دروجود مبارک امام علی علیه السلام هست که این چنین انسان های آزاده و بیدار را مجذوب و عاشق خود می کند.

استاد اخلاق حوزه اضافه کرد: کتاب "الامام علی صوت العدالة الانسانیة" در 5 مجلد است که البته کتابی بس ارزشمند است چراکه مطالبی درباب اجتماعیات اسلام و مباحث عدالت از دید یک فرد مسیحی اشاره شده ونشان می دهد یک غیر مسلمان چگونه توانسته با ابعاد شخصیت عظیم مولای متقیان ارتباط برقرار کرده و عاشق علی علیه السلام شود.

این خطیب حوزوی با بیان این که اسلام دین مقدس پروری نیست، خاطرنشان کرد: اسلام دین انسان پروری، رأفت و عطوفت است، لذا می بینیم امروز آمریکایی که با همه تلاشش نتوانست چهره اسلام را آن گونه که می خواهد مخدوش کند، با طراحی چند فرد با ریش های بلند و خنجر به دست و با سربریدن انسان ها به نام اسلام، آن چنان علیه اسلام تبلیغ کرد که الان هر اروپایی، مسلمانان را با ریش بلند و خنجر و کشتار انسان ها می شناسد.

وی تصریح کرد: اسلام دین لطافت و انسان پروری و مهربانی است، اسلام شخصیت هایی مثل آیت الله بهجت(ره) می پروراند، درحالی که آمریکا اسلام را دین خشونت و کشتار معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که مومنان "انفسهم عفیفه وحاجاتهم خفیفه"هستند، گفت: شخصی قبل از رفتن به حج نزد آیت الله بهجت آمد و ازایشان پرسید که چیزی نمی خواهید؟ ایشان فرمودند اگر برایتان زحمت نشد دعایم کنید. واین ازصفات انسان های مومن و وارسته است.

این استاد اخلاق حوزه با طرح پیشنهادی گفت: امروزحوصله ها کم شده و شاید خیلی ها حوصله و فرصت خوانده کتاب 5 جلدی جورج جرداق را نداشته باشند، لذا پیشنهاد می کنم صاحبان قلم ازهرجلد این کتاب، خلاصه ای را برای استفاده عموم تهیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا درپایان با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای ضد دینی اظهارداشت: برخی ماهواره ای جنجال آفرین و معاند درظاهر به نام کمک به شیعه فعالیت می کنند اما درواقع به موازات تکفیری ها به اسلام ضربه می زنند.

علی کاظمی، مدیرمسئول نشرنورمعارف که ناشر این اثر است، نیز در حاشیه رونمایی از این کتاب در جمع خبرنگاران گفت: ویژگی این اثر داشتن اجازه کتبی از نویسنده کتاب برای ترجمه و انتشار آن به زبان فارسی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: جرداق برای شکوه نهج البلاغه ارزش خاصی قائل بود و یک سال برای نوشتن مقدمه آن وقت گذاشت. این کتاب در 360 صفحه و در تیراژ 1500 نسخه توسط این مرکز نشر به چاپ رسیده ودراختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha