جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تقویت اتحاد مذاهب اسلامی مانع از تحقق برنامه های تفرقه افکنانه دشمن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: ایام ولادت رسول الله(ص) و هفته وحدت بهترین فرصت برای تاکید مجدد بر حفظ و تقویت انسجام و همدلی و اتحاد میان مسلمانان جهان است که در این خصوص جمهوری اسلامی ایران همواره مبتکر و طلایه دار این امر بر اساس رویکرد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: از دیرباز دشمنان اسلام با اتخاذ شیوه ها و ترفندهای گوناگون به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمان ها بوده اند چرا که به تجربه به آن ها ثابت شده که در سایه تفرقه و چنددستگی و اختلاف می توانند راحت تر بر مسلمین سیطره و تسلط یافته و اهداف شوم خود را محقق سازند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امروز به طور خاص دشمن از طریق ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی به دنبال تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی است و لذا وظیفه ما تقویت بصیرت و روشنگری در این باره است تا مسلمان ها اولاً اهداف شوم دشمن را بشناسند و ثانیاً با تقویت وحدت میان خود نگذارند که دشمنان بر سرنوشت ممالک و جوامع اسلامی تسلط یابند.

وی گفت: بی شک در سایه تقریب مذاهب و همدلی میان مسلمانان می‌توان حافظ ارزش‌ها و به ویژه معارف ناب اسلامی بود و از آن سو در پرتوی اختلاف و پاشیدن بذر کینه و نفرت میان مسلمان هاست که منافع و مصالح جوامع اسلامی دچار آسیب جدی می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha