یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام طالب پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف‌اشرف

حوزه/ نشست بصیرتی- سیاسی با موضوع «انتخابات اصلح و دشمن شناسی» در مدرسه علمیه یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور در نشست بصیرتی- سیاسی با موضوع «انتخابات اصلح و دشمن شناسی»، در مدرسه علمیه یزدانشهر گفت: در بحث انتخابات دو شاخصه مهم یکی حضور فعال و مشارکت حداکثری مردم و دوم انتخاب دولت جوان انقلابی مطرح است .

وی ادامه داد: در تبیین و تشریح این دو راهبرد باید بیان کرد که نوع حکومت ما حکومت دینی است و به تعبیر بیانات رهبر معظم انقلاب مردم سالاری دینی است و مسئولیت ها به واسطه مردم مشخص می شود، همان طور که رهبری با یک واسطه خبرگان رهبری با رای مردم تعیین می‌شود، ریاست جمهوری که بالاترین مقام اجرایی کشور است، مجلس شورای اسلامی و هم با رای مردم مشخص می‌شوند.

حجت الاسلام طالب پور با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم مسئولیت است و هم تکلیف، گفت: شرکت پرشور مردم از دو  بعد داخلی و بین المللی بسیار مهم است؛ در بعد داخلی به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم با رای خود مهر تایید بر جمهوری اسلامی می زنند، زیرا  انتخابات خود یک رفراندوم است و  وقتی مردم در انتخابات شرکت می کنند یعنی در اصل نظام و انقلاب را قبول کرده اند و در بعد بین‌المللی با شرکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح امنیت کشور را تامین می‌کنند.

وی، راهبرد دوم را انتخاب دولت جوان انقلابی دانست و گفت:  از منظر رهبر معظم انقلاب جوان سه شاخصه نشاط، کارآمدی و خستگی ناپذیر دارد و  رهبر انقلاب فرمودند: شهید سلیمانی در زمان شهادت ۶۳ ساله بودند و اگر شهید نشده بود تا ۱۰ سال دیگر هم هنوز مشغول به فعالیت بودند، زیرا جوان، با نشاط، کارآمد و خستگی ناپذیر بود، پس لازم نیست که دنبال کسی باشیم که در انتخابات سن و سال کم داشته باشد، می‌شود کسی که ۶۰،۵۰  ساله باشد، اما ویژگی های جوان را داشته باشد و عکس آن هم این است که شخص جوان است، اما نه نشاطی و نه کارآمدی دارد. دومین مورد هم انقلابی و حزب اللهی است. پس باید به ملاک و معیارها توجه کنیم.

حجت الاسلام طالب پور با اشاره به انتخابات شوراهای شهر گفت: از انتخابات شورا غافل نشویم، چون انتخابات شوراها کمتر از انتخابات رئیس جمهوری نیست؛ دولت در کلان کشور تصمیم می‌گیرد و نگاه ملی دارد، ولی شوراها در سطح شهر فعالیت می‌کنند، بنابراین شوراها دولت کوچکتری است که بر اساس نیاز هر قسمت تصمیم می‌گیرد و در شهرداری تصویب می شود.  پس در انتخاب افراد متخصص و متعهد دقت کنیم. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha