جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در نشست پژوهشی «چگونه نویسنده شدم» گفت: در نوشتن باید جسارت داشت و از نوشتن درباره موضوعات جدید و کاربردی نباید ترسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در نشست «چگونه نویسنده شدم»، در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران الزهراء(س) زرین شهر، حضرت فاطمه(س) فلاورجان، صالحات فولادشهر، الزهراء(س) مبارکه، الزهراء(س) دهاقان و معصومیه شهرضا، که در باغ بانوان پردیس اصفهان برگزار شد گفت: جامعه ما و خصوصا حوزه های علمیه با کمبود پژوهشگر مواجه است. انسان تا زمانی که جوان است باید از وقت خود نهایت استفاده را کرده و ابزار پژوهش را یاد بگیرد.

وی در ادامه در مورد مطالعه هدفمند گفت: هرکس که می خواهد مطالعه هدفمند داشته باشد، اول باید در هرمرحله ای خود را به خدای متعال بسپارد. چرا که کار بدون نام و یاد خدا کاری ابتر است. لذا هیچ وقت از دعای مطالعه نباید غافل شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در مورد یادداشت برداری گفت: مطالب مفید و ارزشمند را یادداشت کنید، امام صادق علیه السلام در این زمینه می فرمایند: «اکتبوا فانکم لا تحفظون حتی تکتبوا. بنویسید و تا ننویسید حفظ نمی شوید.»(کافی ج ۱ ص ۵۲). البته مطالب را نه در هر کاغذی بلکه در فیش های استاندارد و مطالعاتی باید یادداشت کرد.

وی، یکی از ضروریات یادداشت نویسی را نوشتن مستند و متقن بیان کرد و گفت: اگر مطلبی مستند و متقن نباشد، سخن ما هیچ جایگاه و ارزش علمی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، نکته چهارم را عدم تعجیل و شتاب در نوشتن بیان کرد و گفت: تعجیل درکار پژوهشی آفت بسیار بزرگی است. و در تحقیق علمی نباید عجله و شتاب کرد ...

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: محقق ابتدا باید درباره موضوع کتاب یا پژوهش خود، پرس و جو و تحقیق کند سپس اقدام به نوشتن نماید.

وی استعداد و شناخت نسبت به پژوهش، مطالعه هدفمند را از دیگر نکات لازم برشمرد و گفت: علامه طباطبایی می فرمودند: فقط روز عاشورا مطالعه نمی کردم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: در نوشتن باید جسارت داشت و از نوشتن درباره موضوعات جدید و کاربردی نباید ترسید. البته باید در ارائه به بیرون وسواس به خرج داد.

همچنین در این برنامه خانم آزاده اسکندری، نویسنده کتاب حیدر، خانم معصومه حلیمی، نویسنده کتاب های پنج دقیقه با بهشتیان، خاطرات شهدای مدافع حرم، عاشقان بانوی دمشق، ۲۵ شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون استان اصفهان و ملکه ی بامیان، خانم مریم زمانی، نویسنده کتاب های خلاقیت در کودکان از دیدگاه اسلام و راهنمای آموزش عملی خلاقیت از دیدگاه اسلام، خانم سمیه محمودوند و فاطمه مقیم، نویسندگان کتاب های معبر وصال و سر پروانگی و خانم مریم حقیری، نویسنده کتاب های کودک و نوجوان به معرفی کتب خود، انگیزه و اهدافشان از نگارش این کتب و همچنین ارائه توصیه هایی به طلاب برای در پیش گرفتن مسیر نویسندگی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha