جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/دکتر حبیب الله حلیمی، رئیس دانشگاه الهیات بابلسر گفت: کتاب وکتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانمندی و دربردارنده اندیشه ها و تفکرات اندیشوران ومتفکران بوده که درست زیستن را به انسان می آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، دکتر حبیب الله حلیمی، رئیس دانشگاه الهیات بابلسر، در نشست علمی پژوهشی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)تنکابن، که با همکاری مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس، در سامانه سیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب وکتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانمندی و دربردارنده اندیشه ها و تفکرات اندیشوران و متفکران بوده که راه درست زیستن را به انسان می آموزد، باید بدانیم مطالعه در هر حوزه ای که باشد، همان بخش از وجود انسان تربیت می شود، از جمله فرهنگ، اعتقادات، اخلاق، تجارت، مهربانی و ... هر کدام در زمینه خود موثر هستند و بالعکس آن نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: مطالعه کتاب، فوائد فراوانی در زندگی انسان دارد، از جمله این فوائد، کسب مهارت هایی از قبیل همدلی، خلاقیت، تصمیم گیری، عیب یابی، تحلیل و بررسی، مدیریت بحران، تقویت ذهن و توجه به امور مختلف زندگی و ... است.

حلیمی خاطر نشان کرد: یکی از تاثیر گذارترین اهرم ها در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده است، که جهت تقویت این مقوله اقداماتی مانند، قرار دادن خرید کتاب در سبد خرید خانوارها، هدیه دادن کتاب، مطالعه کتاب در محافل و مجالس خانوادگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در محلات و مجالس خانوادگی، تسهیل دریافت کتاب توسط نهادهای دولتی، رواج فرهنگ نقد کتاب در جامعه بالاخص در حوزه های علمیه، استفاده از هنرهای مختلف مانند سینما، خط، طراحی، نقاشی، مناظره، اندیشه ورزی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را می توان پیشنهاد کرد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha