جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تن

حوزه / امام جمعه قمصر، با تاکید براینکه به خاطر مشکلات اقتصادی ازمسائل فرهنگی جامعه غفلت نشود، گفت: مبادا دولتمردان و نهادهای انقلابی به دلیل مشکلات اقتصادی، از مسائل فرهنگی غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی، در خطبه های نماز جمعه این هفته قمصر با تبریک ایام میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری علیها سلام اظهار داشت: ایمان به ربوبیت خداوند، صبر و استقامت حضرت زینب (س) در جریان واقعه عظیم کربلا و عاشورا باعث شد تا امروز این دین به دست ما برسد.

وی، با بیان اینکه اعتقاد کامل به ربوبیت خداوند و تبعیت از ولایت برای دفاع از دین خداوند کار زینبی کنیم، افزود: آنچه که ما امروز برای حرکت در مسیر تقوا و ایستادگی در قابل دشمنان دین و مذهب تشیع و نظام اسلامی به آن نیاز داریم ایمان به ربوبیت خداوند است.

امام جمعه قمصر، با قدردانی از پرستاران و تلاش گران عرصه سلامت کشورگفت :شاید تا قبل از بیماری منحوس کوید۱۹ اینقدر جامعه ما به اهمیت و مسئولیت خطیر پرستاری پی نبرده بود؛ لذا تاثیر این قشر زحمت کش در درمان بیماران امروز روشن تر از هر زمان دیگر است.

وی، با بیان اینکه پرستار در مراقبت از بیمار بیشترین سهم را در درمان دارد، افزود: باید از خانواده ها و فرزندانی که توفیق عظیم نگهداری و پرستاری پدر و مادر پیرشان نصیب شان شده تقدیر شود.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه اسلام با حفظ شخصیت و جایگاه بلند زن مخالف حضور سیاسی و اجتماعی آنها نیست، ابراز داشت: دنیای فاسد غرب برعکس اسلام بُروز شخصیت زن را با روش‌های غلط و انحرافی که همراه با تحقیر جنس زن است به دنیا القا می‌کند.

وی، با انتقاد ازسوء استفاده زنان در بعضی واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از کارخانه داران برای بیمه نکردن، پرداخت حقوق کمتر و تقلید ازغربی ها برای جذب مشتری از زنان سوئء استفاده می کنند.

امام جمعه قمصر، افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج را ناشی از تقلید فرهنگ غرب دانست و افزود: تقلید ازفرهنگ غرب باعث شده تا با بحران افزایش سن ازدواج ، کاهش زاد و ولد وآسیب های اجتماعی روبرو شویم.

وی در پایان، با تاکید بر اینکه نباید به دلیل مشکلات اقتصادی از مسائل فرهنگی جامعه غافل شد، گفت: دولتمردان و نهادهای انقلابی نکند بخاطر اشتغال به مشکلات اقتصادی و شبیه به آن از مسائل فرهنگی غفلت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha