یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در مرحله نهایی‌کردن سند، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، گفت: نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالین فرهنگی که در میدان حضور دارند باید در نهایی کردن این سند فرهنگی نقش جدی را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به تدوین سند فرهنگی و سند قرآنی در استان، اظهار داشت: دو نکته بسیار ضروری در عرصه تدوین اسناد وجود دارد که مسئولان باید نسبت به آن حساس باشند و آن نیز داشتن قابلیت اجرا و داشتن سرعت عمل در اجرا است.

وی با اعلام اینکه سند فرهنگی در برخی از استان‌ها رونمایی شده است، گفت: امیدواریم با سرعت عمل بیشتر در عرصه تدوین سند، هر چه زودتر شاهد رونمایی از سند فرهنگی در استان همدان نیز باشیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در مرحله نهایی‌کردن سند، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، یاد آور شد: نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالین فرهنگی که در میدان حضور دارند باید در نهایی کردن این سند نقش جدی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه قابلیت اجرایی بودن سند یک اصل مهم است، گفت: متاسفانه سال‌های گذشته شاهد تدوین سندهایی بودیم که قابلیت اجرا نداشتند و در حد ابلاغ باقی مانده اند، اما امیدواریم با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌ها، شاهد تدوین سندی جامع باشیم.

"اجاقی" مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در همدان شد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم توجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به مسائل فرهنگی، یادآور شد: حجت الاسلام محمد باقر اجاقی به عنوان مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان معرفی شده‌اند و دستگاه‌های استان لازم است تا با همراهی و همکاری لازم با ایشان در جهت دستیابی به اهداف اصلی و تدوین یک سند جامع قدم برداریم.

وی همچنین با بیان اینکه اعضای حقوقی ادارات نسبت به برگزاری جلسات فرهنگی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: می‌توان با برگزاری جلسات در ساعات غیر از ساعات اداری، هم به کار مردم رسیدگی کنیم و هم این جلسات به نحو احسن برگزار شود.

توجه به مسئله تربیت کودک و نوجوان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از جلسه امروز ضمن معرفی مهدی زرینه به عنوان مسئول جدید مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان همدان، اظهار داشت: تقویت مرکز تربیتی کودک و نوجوان در استان می‌تواند یکی از کارهای مهم برای آینده فرهنگ استان باشد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از احکام خود به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها بر مسئله کودک و نوجوان تاکید داشتند و این یعنی توجه به مسئله تربیت کودک و نوجوان یکی از مطالبات حضرت آقا از نمایندگان خود در استان‌ها است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha