یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1011347
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: استعداد و نخبگی نعمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین برگزار شد، گفت: استعداد و نخبگی نعمت الهی است و می‌بایست شکر آن را بجای آورد، خداوند فرموده به جای آوردن شکر نعمت‌های الهی درهای بسته را باز می‌کند.

وی تصریح کرد: خداوند می‌گوید در اموال شما حقی برای محرومان قرار دارد که باید با کرامت به دست آنها برسد چرا که آنها در مال شما شریک هستند؛ در عرصه نخبگی نیز همین گونه است و خداوند جای مال به شما استعداد داده است و باید سهم جامعه پرداخت شود و نخبگان برای ملت بکوشند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قدردان نخبگان جامعه باشیم و زمینه‌ای فراهم کنیم که نخبگان دغدغه‌های نخبگی خود را پیش ببرند و هر روز شاهد پویاتر شدن استعدادها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال فرصت‌هایی را به برکت وحی و قرآن عنایت کرده است وباید از این فرصت‌های عظیم معنوی به بهترین شکل استفاده و در بخش‌های مختلف جامعه جاری شود.

وی عنوان کرد: ما واژه اقتصاد را در قرآن داریم که می‌گوید در امور زندگی هوشمندانه باشید یعنی همه کارها بر پایه هوشمندی انجام شود و در تمام بخش‌های زندگی همین گونه عمل شود. اولویت بندی نیز در راستای هوشمندی قرار دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) وقتی ویژگی متقین را معرفی می‌کند می‌فرماید متقین کسانی هستند که از هر زاویه ای که به آنها نگاه می‌کنید، هوشمندی می‌بینید و همه کارهایشان با هوشمندی انجام می‌شود و این اصل اگر در زندگی‌ها به کار گرفته شود، معجزه ای رخ می‌دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: قرار گرفتن علم و دین در کنار هم یکی از ضروریات است که تاکنون آن گونه که باید تحقق نیافته است، خداوند قرآن را با آیاتی از اهمیت به علم و دانش شروع کرده است و این مهم نشان می‌دهد که خداوند به این عرصه با نگاه ویژه‌ای نگریسته است و ما نیز در عرصه علمی باید به پیوند دین و علم توجه ویژه داشته باشیم.

در این مراسم از تعدادی از نخبگان استان تجلیل شد.

امام جمعه قزوین از نخبگان تجلیل کرد

امام جمعه قزوین از نخبگان تجلیل کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha