جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1028786
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
المصطفی

نشست علمی «نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی» در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی در نشست علمی «نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی» که به همت مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد، به تحلیل و واکاوی نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت.
وی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و فضایل آن حضرت، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات پیچیده علمی از سوی آن حضرت و بهره برداری علمی بزرگانی نظیر صدرالمتالهین از آن ذات مقدسه، ما را به این نکته رهنمون می سازد که انوار کریمه اهل بیت(س) حتی بعد از وفات ایشان باقی و جاری است.
حجت الاسلام و المسلمین قنبری عنوان کرد: قم، منشاء حرکت و بیداری جهان اسلام و تاسیس نظام جمهوری اسلامی است و از سال ۱۹۷۹ میلادی و درخشش انقلاب اسلامی، قم به عنوان محور و مدار فعالیت‌های فکری و تولید اندیشه در نظام اسلامی قلمداد می گردد.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی، نقش نهاد المصطفی را شبکه سازی و برنامه ریزی برای نشر علم و اندیشه دینی در جهان عنوان کرد و یادآور شد: در دنیای معاصر نقش شبکه ها و مدیریت برنامه ریزی علمی و پژوهشی غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام و المسلمین قنبری در تحلیل نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، اظهارکرد: انگیزه، اندیشه و کنش در ابعاد فردی و اجتماعی شکل دهنده تغییرات بنیادی در سطح جامعه است و از آنجایی که نیمی از مسئولیت‌های موجود در جامعه بر عهده زنان است، لذا نقش حیاتی بانوان در شکل گیری و یا افول یک تمدن بسیار برجسته و دارای اهمیت است.
وی، جوشش درونی جامعه را نیازمند موتور محرک قدرتمندی برگرفته از منابع اصیل و الگوهای سیاسی اجتماعی صالح دانست و خاطرنشان کرد: گفتمان سازی تمدنی برای ترقی اجتماعی و برون رفت از شرایط نامناسب مستلزم شناخت مولفه های اثرگذار و ویژگی های خاص تمدنی است.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی با اشاره به این مهم که کنش فردی و اجتماعی صحیح می بایست منبعث از تعالیم الهی باشد، اظهار کرد: آیه قرآن کریم که می‌فرماید: "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا" ناظر به همین معناست و در این امر بین مرد و زن تفاوتی نیست، بلکه نهضت های اجتماعی و توفیقات آن از وجود زنان مومنه و اندیشمند بهره مند بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha