جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اربعین

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اصفهان گفت: در مسیر خدمت به زائران امام حسین(ع) با خدا معامله کنید و نسبت به کاستی ها و قصور  گله و شکایت نکنید و بدانید حضور در نهضت اربعین یک افتخار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام مهدی گرجی ظهر امروز در نشست آموزشی و توجیهی مبلغه های اعزامی به موسم اربعین که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزارشد با اشاره به خاطره ای از مرحوم آیت الله ناصری مبنی بر تاکید بزرگان نجف و اساتید اخلاق بر لقمه حلال در مسیر سیر و سلوک اظهار کرد:امروز نباید به دنبال فلسفه حجاب گشت باید بر مراقبت از لقمه و رزق حلال تاکید ورزید.

وی با بیان اینکه مراقبت در حلال بودن لقمه و نخوردن هر رزق طبق روایت از اهل بیت، موجب استجابت دعا و پاکی فرزندان می شود ، عنوان کرد: یکی از مهمترین جزئیاتی که موجب پرواز در آسمان معنویت می شود توجه به لقمه حلال است.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اصفهان خطاب به مبلغین اعزامی به حماسه اربعین گفت: نیت های خود در مسیر اربعین خالص کنید و فقط برای رضای خدا دراین مسیر گام بردارید چرا که اگر غیر از این باشد دچار خسران شده ایم، بدانید دستگاه و نهضت سیدالشهداء صاحب دارد و قطعا مزد واقعی مبلغان خود را خواهند داد.

وی ابراز کرد: توصیه اکید من به شما مبلغین، این است که در مسیر خدمت به زائران امام حسین(ع) با خدا معامله کنید و نسبت به کاستی ها و قصور گله و شکایت نکنید و بدانید حضور در نهضت اربعین یک افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به اینکه آفت این راه عُجب و غرور است و کلید موفقیت در این راه دل شکسته است و تا آخرین لحظه توکل وتوسل به خداوند داشته باشید، افزود: از انجام گناه پرهیز کنید که توفیقات از دست خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: مبلغه هایی که قصد حضور در مسیر اربعین را دارند باید طلاب پایه های پنج به بالا باشند، چرا که نیاز به دانستن و مهارت های تبلیغی حداقلی هست.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اصفهان در ادامه اشاره ای به فرایند اعزام مبلغه ها برای ایام اربعین حسینی و حضور در موکب ها و معرفی خواهران طلبه و مبلغ کرد و گفت: به هیچ وجه وارد مباحث و مسایل سیاسی، فرقه ای و قبیله ای نشوید و از هرگونه موضوعات تفرقه انگیزانه بپرهیزید و تمرکز خود را بر موضوعات احکام، تبیین معارف حسینی و نشر رهنمودهای رهبری چون فرزندآوری برای جوانان سخن گفته شود .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha