یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: مردم دقت کنند که هر نامزدی که از راه های غیر قانونی، غیر شرعی یا اهانت آمیز برای خود رأی جمع می کند او صلاحیت حضور در خانه ملت را ندارد.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و تمام کسانی که به طرفداری و حمایت از آنها اقدام می کنند توجه داشته باشند کارشان برای خدا باشند و فقط برای رضای خدا و عمل به تکلیف وارد این عرصه شوند.

وی ادامه داد: اگر هدف رضای خدا و عمل به تکلیف باشد، در این صورت اگر رقیب پیروز شود ناراحت نخواهد شد. اما اگر نیت غلبه کردن و محکوم کردن باشد برای مباهات و اظهار فضل و حب جاه و مقام در این عرصه وارد شده باشد، مطمئن باشد که ضرر کرده است. چون این نیت شوم این فرد را گرفتار همه رذایل و خبائث خواهد کرد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام می فرمایند؛ مَن أذاعَ فاحِشَةً کانَ کمُبتَدِئها، هر کس زشت کاری و گناه پنهان را فاش کند، مانند کسی است که آن را انجام داده است. یک موقع نقد به عملکرد است که اگر انتقاد سازنده باشد موجب رشد و بالندگی است و نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازم و حیاتی است. اما آنچه مورد نهی حضرات معصومین است اسرار شخصی افراد است که در بازی های سیاسی برای غلبه بر رقیب مورد خدشه قرار می گیرد.

وی عنوان داشت: موسم انتخابات موسم ایمان سوزی است. غیبت، تهمت، بهتان، شکستن شأن و جایگاه دیگران و تهمت به دیگران تمام حسنات انسان را از بین می‌برد. توجه شود که انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: مردم دقت کنند که هر نامزدی که از راه های غیر قانونی، غیر شرعی یا اهانت آمیز برای خود رأی جمع می کند او صلاحیت حضور در خانه ملت را ندارد. کسانی که با پول می خواهند پیروز شوند، مبادا مبادا به او رای بدهید. نباید خدایی نکرده اینطور باشد که هر کس پولش بیشتر باشد و بیشتر خرج کند درصد پیروزی اش هم بیشتر باشد.

وی گفت: شکستن این بدعت ها با دست مردم است. اگر شما به شاخصه ها رأی بدهید و «نه» بگویید به افرادی که بدون شاخصه و بدون برنامه و فقط با پول خرج کردن می خواهند، رأی بیاورند، بساط این بدعتها را جمع خواهید کرد. در کربلا نیز به خاطر پول فرزند پیامبر را سر بریدند کسانی که به پول رای خود را می فروشند دقت کنند که رای ، شرف شما و عزت شما و فکر شماست هیچ انسان شریفی شرف خود و فکر خود را نمی فروشد!

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: در موضوع انتخابات نباید روی مسئله اصلحیت معامله یا مصالحه یا مماشات گردد انتخاب اصلح حق مردم است و اضاعه این حق اضاعه حق الناس است بلکه اضاعه حق الله هم است.

وی ادامه داد: انتخابات نماد مردم سالاری کشور ماست همه چیز به دست مردم است. انتخابات قوی و انتخاب قوی دشمن را مأیوس می کند. اقتدار می‌آورد. امنیت می‌آورد. قدرت حل مشکلات را بالا می برد. اگر انتخاب ها قوی باشد، مجلس قوی می شود دشمن از مجلس قوی می‌ترسد. راهکار تشکیل مجلس قوی مشارکت حداکثری و رأی به شاخصه هاست.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: رای دادن طبق فرمایش مقام معظم رهبری نشان زنده بودن است کسی که تماشا می کند تا دیگران برای او تصمیم بگیرند او مرده است در نظام اسلامی علاوه بر زنده بودن عبادت هم است و شایسته است با قصد قربت به پای صندوق رای برویم.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری همواره در دیدارهای خود بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده و در مجموع سخنان خود در این باره ۱۹ شاخصه برای نماینده اصلح تبیین کرده‌اند: قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه‌، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی و پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها و استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح "خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی و پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی از جمله شاخصه های نماینده اصلح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha