جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ دوران شعب ابی طالب از دوران های سخت حضرت خدیجه(س)بانوی بزرگ اسلام بوده است که تحریم های گوناگونی را پشت سر گذاشتند؛ همان تحریم هایی که کفار امروز هم برای ما پیش بینی کرده و می کنند؛ اگر تحریم های دوران شعب ابی طالب بر آنان اثر گذاشت، این تحریم ها هم بر ما اثر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) که با حضور علما، بزرگان و اساتید حوزه برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س)، اظهار داشتند: زندگی این بانوی بزرگوار دارای پیام های بسیاری برای مسلمانان، شیعیان و ایرانیان است که باید از آن بهره ببریم.

ایشان ابراز داشتند: حضرت خدیجه (س) از افرادی بود که دوران سختی مکه را در زمان نبی مکرم اسلام(ص) درک کرد و چیزی جز مصیبت چیزی برای ایشان نبوده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: دوران شعب ابی طالب از دوران های سخت این بانوی بزرگ اسلام بوده است که تحریم های گوناگونی را پشت سر گذاشتند؛ همان تحریم هایی که کفار امروز هم برای ما پیش بینی کرده و می کنند؛ اگر تحریم های دوران شعب ابی طالب بر آنان اثر گذاشت، این تحریم ها هم بر ما اثر خواهد گذاشت.

معظم له تصریح کردند: ایشان بانویی مقاوم بود که فقط دوران سختی نبی مکرم اسلام(ص) را درک کرد و در دوران پیروزی آن حضرت حضور نداشت.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به داستانی از نبی مکرم اسلام(ص) بیان داشتند:  «رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: وقتي که در شب معراج، جبرئيل مرا به سوي آسمان ها برد و سير داد، هنگام مراجعت، به جبرئيل گفتم: آيا حاجتي داري/ جبرئيل گفت: حاجت من، اين است که سلام خدا و سلام مرا به خديجه برساني. پيامبر خدا وقتي به زمين رسيد، سلام خدا و جبرئيل را به خديجه(علیها سلام) ابلاغ کرد. خديجه گفت: «ان الله هو السلام و فيه السلام. اليه السلام و علي جبرئيل السلام؛ همانا ذات پاک خدا سلام است و از اوست سلام وسلام به سوي او باز گردد. و بر جبرئيل سلام باد».

این مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: امروز اسلام در محاصره و تحریم است؛ هرچند این محاصرات تأثیر نداشته و در حال پیشرفت هستیم؛ اما باید در این زمان آماده فداکاری بود و تحمل داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: باید خدمات افراد خادم همچون حضرت خدیجه(س) را به یاد داشت و پس از فوت آنان نیز از آنان یاد کرد.

ایشان خاطرنشان ساختند: مسئله دوران شعب ابی طالب با همه تحریم ها جلوی اسلام را نگرفت و این فشارها هم ان شاءالله جلوی ما را نخواهد گرفت.

این مرجع تقلید تصریح کردند: امروز هجرت به مسئله درجه یک حوزه تبدیل شده و باید فضلایی تربیت کرد و به شهرستان ها فرستاد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha