جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوز/ حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: مردم به توصیه‌های علمای بزرگوار و ائمه جمعه که معیارهای نماینده اصلح را همسو با رهبر انقلاب، بیان کرده‌اند دقت کنند و توصیه آن‌ها را در انتخابات آینده مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، امروز در مراسم رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهرستان تکاب برگزار شد، دعوت به توحید و یگانه پرستی، مبارزه با شرک و کفر، دعوت به اخلاق، صداقت، وفای به عهد، امانت داری، سخاوت، تواضع، احترام ومبارزه با تبعیض ناروا را از ویژگی‌های مشترک انبیاء الهی توصیف کرد و اظهار داشت: در کنار این ویژگی‌های عمومی پیامبر اسلام (ص) از امتیازات ویژه ای از جمله سلام و تهیت دادن خدای متعال و ملائکه به حضرت ومرحمت و عطا کردن کوثر به ایشان و خاتم النبیین بودن، برخوردار بود که در آیات قرآن به آن تصریح شده است.

وی افزود: نام مبارک پیامبر اسلام (ص) به عنوان خاتم‌النبیین در تمامی کتب آسمانی بشارت داده شده است و هر زمانی خدای متعال از پیامبر یاد می‌کند همواره با احترام همراه است و  تعابیری مثل یا ایها الرسول... یا اینها النبی و... نشانگر احترام خدای متعال به پیامبر اسلام است حضرت مورد خطاب قرار می‌گرفت.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری قران را معجزه جاوید پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: هیچ شبهه و شکی در اینکه قرآن کریم از طرف خدا نازل می شود وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) تنها الگو و اسوه برای مردمان آن زمان و انسان‌های عصر خود نبود بلکه الگویی برای همه اعصار و انسان‌ها می‌باشند.
سفارش پیامبر اسلام نسبت به اهل بیت و قرآن در انقلاب اسلامی عملی شد

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در ادامه به سفارشات پیامبر اسلام در موقع رحلت اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر اسلام هنگام وفات و قبل از رحلتشان سفارشاتی کردند که به عنوان نمونه می‌توان به سفارش حضرت درباره قرآن و اهل بیت اشاره کرد که متاسفانه بعد از ایشان به قرآن و اهل بیت ظلم‌های زیادی روا داشتند.

وی اضافه کرد:امروز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری قرآن و جلسات قرآنی مجالس اهل بیت، احیای سنت‌های اسلامی رونق گرفته است و وظیفه ما این است که معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام را به خانواده و فرزندان و جامعه انتقال داده و این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم و برگزاری عزداری در دو ماه صفر و محرم نمونه بارز این اهتمام است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور در مجالس اهل بیت هم‌صدا شدن با بقیه الله است و این مجالس است که معرفت انسان به اهل بیت را افزایش می‌دهد و معرفت اگر زیاد بشود قطعا زندگانی بهتری خواهیم داشت.

مردم در انتخابات به توصیه‌های علما توجه کنند

وی در ادامه به مساله انتخابات پیش روی مجلس اشاره کرد و گفت:  مسأله مهمی که در آینده نزدیک با آن مواجه هستیم مسأله مهم و واقعه سرنوشت ساز انتخابات است که با حضور حداکثری و با تبعیت از علمای بزرگوار به ندای رهبری لبیک خواهیم گفت و در انتخابات حضور خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز تاکید کرد: مردم به توصیه‌های علمای بزرگوار و ائمه جمعه محترم که معیارهای نماینده اصلح را بیان کرده‌اند دقت کنند و توصیه علما و بزرگان را در انتخابات مدنظر قرار دهند که معمولا علما بدون ملاحظه شخصی یا جناحی و هم سو با معیارهای نظام و رهبری توصیه‌هایی را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی یک گروه یا حزبی ضربه می‌خورد نتیجه انتخاب نادرست می‌باشد و روحانیت خیرخواه مردم است و مردم ضمن اینکه باید به توصیه‌های علما توجه کنند خود نیز در امر انتخابات مطالعه داشته باشند.

مردم نسبت به افراد تفرقه افکن هوشیار باشند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حواشی به وجود آمده در نصب تابلوهایی در سطح شهر تکاب اشاره کرد و گفت: در هر شهری در ورودی شهر معمولا نمادهایی نصب می‌شود که نماد ایثار و فداکاری و شهادت باشد و این نشان فرهنگ غالب بر این شهر می‌باشد و شهرستان تکاب طبق آماری که ارائه شده است دارای ۴۵۰ شهید می‌باشد و شیعه و سنی در این شهر در طول سالیان همواره با هم برادر بوده‌اند و هستند و خواهند بود و با وحدت با هم سازگاری داشته‌اند نباید اجازه دهیم چند نفر از روی بی‌توجهی در شهر تکاب نمادی قرار بدهند که هیچ یک از شیعه و سنی این نماد را قبول نمی‌کنند

مسئولین اجازه ندهند صبر مردم تمام شود

وی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به استاندار و فرماندار شهرستان عرض می‌کنم  جلسه تشکیل بدهند و امور را هر چه سریع تر سرو سامان بدهند و اجازه ندهند نجابت، صبر و شکیبایی مردم تمام شود که مردم فعلا صبر کرده‌اند  و در مورد بعضی کارهایی که انجام گرفته تصمیم صحیحی بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در پایان از ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم آذربایجان خبر داد و گفت: در دیدار اخیری که اعضای مجلس خبرگان با رهبری داشتند به مقام معظم رهبری عرض کردم آقا جان مردم آذربایجان جان بر کف و گوش به فرمان حضرتعالی هستند، رهبری هم فرمودند؛ سلام گرم مرا به مردم آذربایجان برسانید.



انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha