جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مهمترین رسالتی که بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم و جامعه‌ی روحانیت می باشد، پاسخگویی به مباحث فکری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: ضرورت دارد با یک رویکرد قانونی، همکاری مجلس شورای اسلامی و حوزه‌ علمیه خراسان در قالب «جمهوریت و اسلامیت» با تعامل نزدیک بین یکدیگر عجین شود تا خروجی مدنظر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را شاهد باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به فرموده‌ امام راحل(ره)، عصاره‌ ملت است، افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب نیز، حوزه های علمیه به عنوان قاعده‌ی نظام هستند، لذا هر دو بازوی توانمندی برای نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شوند و رسالتی مشترک به عنوان « پاسخگویی» را بر دوش دارند.

وی تشریح کرد: پاسخگویی در ۴ عرصه‌ «جامعه اسلامی»، «صیانت از نظام دینی»، «نظارت بر روند اجرایی در دولت اسلامی و مراقبت از آن نسبت به انطباق با هویت حاکمیت دینی» و «پاسخگویی در عرصه بین الملل» مطرح است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با توجه به عرصه‌ چهارگانه پاسخگویی، افزود: مهمترین رسالتی که بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم و جامعه‌ روحانیت می باشد، پاسخگویی به مباحث فکری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: تحقق همه جانبه‌ حرکت و رسالت مشترک، نیازمند تعاملی نزدیک و تنگاتنگ بین مجلس و حوزه علمیه با محوریت رسالت مشترک «پاسخگویی» و «صیانت» می باشد که مستلزم تنظیم سند راهبردی برای آن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ارتباطات خوب گذشته با مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعامل ارزشمند در قالب سندبالادستی و تدوین آن، رسالت ها را شفاف تر و روشن تر خواهد کرد و هم افزایی خوبی در این زمینه شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha