یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه / نشست علمی- پژوهشی جایگاه حضرت خدیجه ام المؤمنین(س) در تاریخ اسلام با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) مرند بصورت آنلاین در سامانه مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزار حوزه از تبریز، نشست علمی- پژوهشی جایگاه حضرت خدیجه ام المؤمنین(س) در تاریخ اسلام با حضور حجت الاسلام مظفر رجب زاده، رئیس اداره قرآن تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) مرند، بصورت آنلاین در سامانه مدرس برگزار گردید.

حجت الاسلام رجب زاده در این نشست، حضرت خدیجه(س) را یاور جانی و مالی برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در سالهای صدر اسلام معرفی کرد و گفت: این بانو به دنبال معرفت الهی بودند؛ زمانی که ایشان در تحریم عاطفی بانوان مکه بودند تنها یاور ایشان سخن گفتن با نوزاد در بطن خود بود. حضرت خدیجه(سلام الله علیها) این ظرفیت عظیم را داشت که وجود حضرت زهرا(سلام الله علیها) و تربیت این امانت الهی بر عهده ایشان قرار بگیرد.

  رئیس اداره قرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) با تصمیم های عاقلانه، عاشقانه در کنار همسر و مایه آرامش بخشی به همسر بود؛ خانواده های اسلامی باید از این بانو یاد گرفته و با استفاده از عقل و عشق در برابر تمام سختیها صبر نمایند که سبب ساز حل مشکلات می گردد.

وی در پایان به علت تکریم این بانو بعد از وفاتشان توسط نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)اشاره و بیان کرد: حضرت فرمودند او زمانی مرا تصدیق کرد که همه شاعر و مجنون می گفتند و در همه مشکلات با من بود؛ این نکته نشان می دهد ابراز محبت دائمی در خانواده سبب ساز استحکام خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha