جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌الاسلام محمود نوذری

حوزه/رسالت دانشگاه فرهنگیان تولید دانشی است که بتواند به کشف حقیقت رابطه خود و خدا، ارزش گذاری و پذیرش و اظهار و شکل گیری ایمان کمک کند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمود نوذری امروز در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، با بیان این که از ۳۶ واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان۱۹ واحد آن در ارتباط با تعلیم و تربیت اسلامی و ۱۶ واحد معارف اسلامی است، گفت: مهمترین هدف از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان توجه به مرجعیت علمی در حوزه تعلیم و تربیت با دانش تعلیم و تربیت معاصر است.

 عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که در حوزه دانش تربیتی موجود چند رویکرد داریم، ادامه داد: از جمله آن در ارتباط با رفتارگرایی، شناخت گراها، وجود گراها، معنویت گراها است و تعلیم وتربیت اسلامی است و یادگیری زمانی در تعلیم و تربیت اتفاق می افتد که مواردی چون پی بردن انسان به حقیقت رابطه خود و خدا، ارزش گذاری و پذیرش و نهایتا اظهار ایمان و ظهور ایمان در عمل اتفاق بیافتد.

وی با بیان این که رسالت دانشگاه فرهنگیان تولید دانشی است که بتواند به کشف حقیقت رابطه خود و خدا، ارزش گذاری و پذیرش و اظهار و شکل گیری ایمان کمک کند، گفت: در این دانشگاه به دنبال معلمان کارآمدی هستیم که ایمان در آن ها شکل گرفته و از حوزه ایمان وارد حوزه تغییر رفتار و پرورش افراد می شوند.

این محقق با اشاره به تولید ۳۶ واحد درسی برای دانشگاه فرهنگیان گفت: روند کار به این صورت بوده که ابتدا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برنامه را تهیه و سپس اقدام به تدوین اساسنامه، برنامه راهبردی کرد و در ادامه هم برای ایجاد تحول برای تحقق تربیت دینی مرکزی مشخص و در ادامه هم برای تولید محتوا کارگروهی تشکیل شد. در همین رابطه برای تولید محتوا ابتدا محتوای الکترونیک و کتابچه راهنمای اساتید آماده و آموزش اساتید هم در پنج دوره برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  نوذری  گفت: به مرور کتابخانه تخصصی تعلیم وتربیت اسلامی راه اندازی شد و در همین موضوع صدها پژوهش انجام و بررسی شده است و عمده پژوهش ها هم در مورد چرایی عدم تقویت ایمان بوده است.

وی بیان داشت: سعی ما این بود، مؤلفان این کتب باید کسانی باشند از بنیه فکری و مایه های فکری اسلامی برخوردار باشند و در ادامه و بهترین مولفان انتخاب و در تدوین طرح و نظارت و ارزشیابی هم دقت بسیاری صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha