چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غریی بر ضرورت پاسخ به شبهات در منابر ماه محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید با احیای مکتب سیدالشهدا علیه السلام بتوانیم خود را به سعادت برسانیم. قطعا مکتب امام حسین علیه السلام نیازی به ما ندارد و این ما هستیم که محتاج مکتب نورانی اباعبدالله (ع) هستیم  و کسانی که توفیق خدمت در این مسیر را پیدا کرده اند  رشد میکنند و هیچ شعائری بالاتر از مکتب، منش، روش و مذهب سیدالشهدا علیه السلام که اسلام خالص را معرفی میکند، نیست.

وی ادامه داد: در اسلامی که اباعبدالله علیه السلام به دنیا معرفی می کند معامله و ذلت نیست و با توجه به ایام کرونایی سال گذشته عزاداری ها کم رنگ شد و بخشی از عزاداری و تعظیم شعائر الهی با وجود زحمات زیاد دلسوزان کم رنگ شد و عده ای از این مسئله خوشحال بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غریی تصریح کرد: طلایه داران تبلیغ و علمداران این عرصه باید بدانند جامعه امروز نیاز بیشتری به معرفی اهل بیت از زبان خودشان دارند و لازم نیست چیزی از خودمان بدان اضافه کنیم و سخنان امام حسین علیه السلام معرِّف آن مکتب است.

وی اضافه کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مقتل خوانی است و باید این امر احیا شود و در برخی موارد به قدری تاریخ سیدالشهدا کم گفته شده است اصل اهداف قیام کربلا به گوش مردم نرسیده است.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه عرفه، منا و عاشورا سه ضلع مبارک معارف الهی است و سخنان حضرت در این سه موضع تبیین کننده اهداف قیام عاشوراست، گفت: پاسخ به شبهات خصوصا به شبهات روز باید در اولویت منابر باشد خصوصا که در بین عده ای با پشتیبانی دشمن در ایام محرم شروع می کنند به لجن پراکنی در خصوص امام حسین علیه السلام و اصل اسلام و باید به آنها پاسخ داده شود تا عظمت قیام امام حسین علیه السلام را تقلیل ندهند.

وی افزود: اگر تاریخ صحیح و مقتل خوانی درست انجام نشود و سخنان ائمه معصومین بیان نشود و سیره و روش اهل بیت در زندگی ما عملی نگردد، شبهات کار خود را خواهند کرد و علما به عنوان پرچمداران مکتب عاشورا در این عرصه وظیفه مهمی را بر عهده دارند و اگر به وظیفه خود درست عمل کنیم به معرفی امام حسین علیه السلام که در آن زهد و تقوا و سیاست و آخرت و معیشت وجود دارد نزدیک خواهیم شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha