جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
یزدانشهر

حوزه/ کارگاه گام های خوشبختی با حضور همسران طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبری، کارشناس مشاوره، در کارگاه «گام های خوشبختی» در جمع همسران طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر، بر اهمیت یادگیری مهارت های ارتباطی بین زن و مرد تاکید کرد و گفت: ارتباطات موثر، موجب شکوفایی افراد و بهبود زندگی می شود و مجهز بودن همسران به مهارت های ارتباطی چه کلامی و چه غیر کلامی مایه ی سازگاری و رضایت آن ها می شود وعدم آگاهی نسبت به این مهارت اساسی، به بروز بسیاری از سوء تفاهم ها، تعارض ها و تنش های میان زوجین می انجامد.

وی ادامه داد: روابط صمیمانه بین زوجین نیاز به آن دارد که فرد برای شریک زندگی خود ارزش قائل شود.

حجت الاسلام اکبری، سه مهارت ارتباطی را  احترام متقابل،  درک و فهم متقابل و آگاه بودن از نیاز های همسر، که یک جزء کلیدی در فرایند ارتباط است بیان کرد.

وی ادامه داد: احترام متقابل به معنای عدم انتقاد از یکدیگر نیست. گاهی لازم می شود به صراحت از رفتار نامناسب یکدیگر در زمان و مکان مناسب انتقاد کنند و از تندخویی پرهیز کرد و درک و فهم متقابل یعنی توانایی دانستن و درک همدلانه آنچه همسر تجربه کرده است.

حجت الاسلام اکبری افزود: روابط سالم و صحیح زوجین زمانی میسر می شود که زوجین در امر مبادله اطلاعات و احساسات، مسائل خاصی مانند تکریم یکدیگر، چشم پوشی از خطاها، برخورد منطقی، حفظ عفاف، شناخت حقوق متقابل، بیان احساسات را رعایت کنند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha