یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
امر به معروف

حوزه/ دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌ گفت: مقدمات طرح شنبه‌های امربه‌معروفی در ۳۰۰ مسجد انجام شده و هر هفته با موضوع احیای امر به‌ معروف و نهی‌ازمنکر، ۵ دقیقه بعد از اقامه نماز ظهر و یا مغرب در مساجد توسط امام جماعت محترم مسجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی حیدری، در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی که امروز یکشنبه در ساختمان محراب برگزار شد، به تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، برنامه‌های مناسبتی و مصوب هیئت اندیشه‌ورز امربه‌معروف و نهی‌ از منکر این مرکز و گزارش برنامه‌های اجرایی طرح شهید اصلانی در این شورا پرداخت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ابلاغی ستاد با زمان‌بندی مشخص برای اجرا در سال جاری ابلاغ شده و در طول سال گذشته نیز انجام شده بود، گفت: برگزاری دوره آموزش پایه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، برگزاری دوره ضمن خدمت، برگزاری جشنواره مفلحون، طرح چهل مسجد چهل منبر، احصای یک معروف و یک منکر تخصصی و اولویت‌دار مرکز رسیدگی به امور مساجد و... نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

اجرای شنبه‌های امر به معروفی در مساجد

دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌ خراسان رضوی همچنین درخصوص مصوبات هیئت اندیشه‌ورز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این مرکز که حاصل جلسات با اساتید در این زمینه است، گفت: مقدمات طرح شنبه‌های امربه‌معروفی در ۳۰۰ مسجد انجام شده و هر هفته با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ۵ دقیقه بعد از اقامه نماز ظهر و یا مغرب در مساجد توسط امام جماعت محترم مسجد برگزار می‌شود؛ همچنین اساتیدی که در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کار کرده‌اند نیز شناسایی و معرفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه به دو فعالیت مهم این شورا پرداخت و گفت: در روز طبیعت امسال که مقارن با شهادت حضرت علی(ع) بود در هشت پارک بزرگ مشهد موکب‌هایی برپا شد تا فضای گردش در طبیعت از فضای معنوی شهادت و ماه مبارک رمضان فاصله نگیرد و در زمینه حضور حداکثری در راهپیمایی عفاف و حجاب نیز اقدامات لازم ناظر به مسجدی‌ها در این همایش صورت پذیرفت.

حل ۴۸۷ مساله محلات در طرح شهید اصلانی

وی به برنامه مسئله‌شناسی مسجدمحور محلات با عنوان طرح شهید اصلانی نیز پرداخت که تاکنون در ۹۵ روستا محله برگزار شده و بیش از ۴۸۷ مصوبه داشته و گفت: حدود نیمی از این مصوبات انجام شده و برای به نتیجه رسیدن مابقی مصوبات نیز جلسه ویژه بررسی مصوبات تمام محلات در فرمانداری برگزار شد و دستگاه‌های مختلف نسبت به مصوباتی که به سرانجام نرسیده پاسخ دادند.

گفتنی است، شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در سال ۱۴۰۲ از بین ۱۲۰ دستگاه اجرایی حائز رتبۀ برتر شده بود که لوح تقدیر این رتبه نیز در این جلسه به رئیس این شورا اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha