شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
عبدالله بلم

حوزه/ یکی از انقلابیون آفریقا گفت: اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی در سراسر آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا و تظاهرات گستره اروپاییان نشان‌دهنده تأثیر مقاومت در بیداری وجدان‌های جهانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام عبدالله بلم به نمایندگی از جوانان سرزمین آفریقا در اجتماع حمایت از مردم مظلوم فلسطین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای حضور در سرزمین مقدس فلسطین، به فرازهایی از آیات شریفه «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» اشاره نمود و تصریح کرد: خداوند متعال به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند و خدا بر یاری آنها تواناست.

وی در ادامه به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین و آواره‌شدن چندصدهزارنفری مسلمانان فلسطین اشاره نمود و ابراز داشت: علی‌رغم تمام حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی بی‌قیدوشرط ابرقدرت‌ها؛ استکبار جهانی نه‌تنها نتوانسته مسئله مشروعیت رژیم غاصب صهیونیستی را حل کند؛ بلکه باگذشت زمان جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم و حامیان آنان، مظلومیت ملت فلسطین را بیش‌ازپیش به نمایش گذارده است.

وی عملیات طوفان الاقصی را پاسخ مقاومت فلسطین به چند دهه ظلم، جنایت و ترور رژیم کودک کش صهیونیستی و تجلی آیه شریفه «وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ» دانست و اظهار داشت: رژیم سفاک صهیونیستی به‌جای ایستادگی در مقابل سربازان مقاومت فلسطین، زنان و کودکان بی‌دفاع را می‌کشد و آب و غذای کودکان را به گروگان گرفته است.

وی حقوق بشر غربی را تنها ادعای توخالی برای حمایت دولت‌های استعماری از جنایات رژیم صهیونیستی و در سایه‌سار سکوت دولت‌های عربی دانست و یادآور شد: اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی در سراسر آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا و نیز تظاهرات گستره اروپاییان نشان‌دهنده تأثیر مقاومت در بیداری وجدان‌های جهانی است.

حجت‌الاسلام بلم در ادامه مشاهده کشتار بی‌رحمانه، وحشیانه و غیرانسانی افراد بی‌دفاع و غیرنظامی و هدف قراردادن مدارس و مساجد و مراکز علمی و حمله بی‌رحمانه به بیمارستان غزه و کشته‌شدن چند صد زن و بچه را تنها بخشی از جنایات آشکارکننده خوی خون‌خواری رژیم کودک کش صهیونیستی دانست.

وی به روایت نبوی «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» اشاره نمود و تصریح کرد: به‌حکم مسلمان و انسان بودن و به حق آزادی بیان در مقابل جنایت بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی ایستادگی و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

این فعال سیاسی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که از کشورها و دولت‌های آزاده جهان می‌خواهیم در قبال این جنایت پست و وحشیانه اقدام جدی از خود نشان دهند، خاطرنشان کرد: ما امروز جوانان بیش از صد ملیت جهان آمادگی کامل خود را برای دفاع از مظلوم ابراز نموده، ندای مرگ بر اسرائیل را در جهان طنین‌انداز و نمایش خواهیم گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha