یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: غدیر باید به گفتمان عمومی و فرهنگ مردمی در جامعه تبدیل باشد و همانند محرم مورد توجه همه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی در ششمین مراسم دهه ولایت و امامت در عجب شیر، گفت: غدیر به گفتمان عمومی و فرهنگ مردمی در جامعه تبدیل شود و همانند محرم مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دهه ولایت و امامت فرصت ارزشمندی است تا غبار غربت را از صاحب غدیر برطرف بکنیم و ولی حقیقی بشریت را بشناسانیم.

حجت الاسلام کاملی‌فر اضافه کرد: خطبه غدیر همانند صاحب آن یعنی امام علی(ع) در جامعه مظلوم واقع شده و متاسفانه جوانان آن را مطالعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به قرآنی بودن غدیر تاکید کرد: غدیر به نجات قرآن از تفسیرهای غلط و انحرافی برنامه ریزی شده توسط منافقین برخاسته است و اکثر متن خطبه غدیر ریشه قرآنی دارد.

حجت الاسلام کاملی فر با اشاره به نقشه‌های شیطانی منافقان در سرپیچی از فرمان پیامبر بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر عده‌ای هم قسم شدند و صحیفه ملعونه را امضا کردند تا ولایت را از صاحب اصلیش بگیرند و متأسفانه بدعهدی خود را نسبت به پیامبر انجام دادند.

وی به اهمیت روز غدیر اشاره و تأکید کرد: هیچ روزی مهم‌تر از غدیر نیست، حتی اطعام در غدیر از اطعام در ایام محرم، اربعین و ... ارزشمندتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha