دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: امروز مجازات خائنین با تکریم خادمین و مشارکت حداکثری در انتخابات است. جواب دشمن را در انتخابات باید بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هشتمین رئیس‌جمهور مملکت امام هشتم، که سه سال پیش، در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرده بود، در روز ولادت امام هشتم، آسمانی شد. اما رئیس جمهور امام رضایی ما، تنها نبود و با جمعی از خدمتگزارانی صدیق مثل شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه مجاهد و فعال، شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه محبوب و معتبر و شهید مالک رحمتی استاندار متدین و انقلابی و شهیدان همراه به محضر امام رضا علیه السلام راه یافتند و جمع شهیدان خدمت را نورانی‌تر کردند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی عزیز، در کسوت یک روحانی فاضل، سید مومن با سعه صدر، با همت جهادی، با اشراف، شجاعت، صراحت لهجه و صدق و راستی در گفتار و رفتار و کردار، یک عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود. حقیقتا دوست‌دار مردم بود. سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی، و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، چهل هزار کیلومتر، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است. در این سفرهای پرخیر و برکت هم واقعا مردم برای شهید رئیسی موضوعیت داشت.

امام جمعه خوی تصریح کرد: خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعا دغدغه شبانه روز این سید آسمانی بود. به بیان زیبا و شیوای رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتشان «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت». شهید رئیسی رضوان الله را در رضایت مردم یافته بود.

وی گفت: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود. با خبر شهادت رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند. پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد. عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: شهید رئیسی، خصائل ملت ایران را در خود جمع کرد و یک ملت شد برای ملت ایران. اخلاص، مجاهدت، سعه‌ی‌صدر، وفاق و همدلی، تلاش خستگی‌ناپذیر، امیدآفرینی، ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری، تواضع و فروتنی، ظلم‌ستیزی، فسادستیزی، یاری‌مظلومان، حامی محور مقاومت، مردم‌داری، عاطفه و مهرورزی، یتیم‌نوازی، دلسوزی، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، ساده‌زیستی، ارادت عمیق و واقعی به قرآن و عترت، دلدادگی به اهل بیت (ع)، سوز و اشک و تضرع، توسل و توکل و در یک کلام به مصداق یک شهید زنده. حقا کسانی‌که شهید زندگی می‌کنند، شهید از دنیا می‌روند تا ماندگار شوند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی در شرایطی کار ریاست جمهوری را شروع کرد که دولت با مشکل پرداخت حقوق، انبارهای تقریباً خالی از کالاهای اساسی، خزانه منفی، کسری بودجه چندصد هزار میلیارد تومانی، نرخ تورم بیش از ۶۰ درصدی، قطعی مکرر برق و صف ارزاق و دهها مشکل ریز و درشت اقتصادی بعلاوه شرایط سخت کرونایی، مواجه بود اما در طول نزدیک به دو سال و ۱۰ ماه، تقریباً همه شاخص‌های کلان، مثبت شده یا مثل بخش نفت، جهش کرده است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: این شهید عزیز در عمر کوتاه خدمت در مقام ریاست جمهوری، اثبات کرد که بدون معطل کردن کشور به اراده دشمنان و اتکا به نسخه‌هایی چون برجام و اف ای تی اف و با تلاش خستگی‌ناپذیر و تدابیر عملی همچون افزایش مبادلات با کشورهای دوست و همسایه و اتکا به توان مردم ایران، می‌توان بر مشکلات فائق آمد و گام‌های بزرگ و ماندگار برداشت. دولت رئیسی با اولویت دادن اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه مدت؛ به فرموده رهبر انقلاب، فردای کشور را فدای امروز نکرد و در ثبات‌بخشی به امروز اقتصاد هم موفقیت نسبی به‌دست آورد که اگر عمر خدمتش ادامه می‌یافت به موفقیت کامل می‌رسید.

وی گفت: صادرات نفت در سال‌های پایانی دولت دوازدهم به شدت کاهش پیدا کرده بود اما با دیپلماسی اقتصادی فعال در دولت سیزدهم به یک میلیون و ۶۰هزار بشکه رسید که فاصله کمی با میزان صادرات قبل از خروج آمریکا از برجام دارد. آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تولید نفت ایران در سال ۱۴۰۲ حداقل به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام قاسم خانی بیان داشت: رئیس‌جمهور اقدامات مختلفی را در سیاست خارجی شروع کرد و به نتیجه رساند که بخش عمده‌ای از این درخشش به خاطر چهره درخشان سلیمانی دیپلماسی ایران دیپلمات انقلابی و مجاهد شهید دکتر امیرعبداللهیان بود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی در ۷ ماه گذشته درصف اول حمایت از فلسطین بودند.آنقدر که شهید امیرعبداللهیان " وزیر مقاومت فلسطین" هم نام گرفت.

امام جمعه خوی گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای انقلاب، در خصوص اداره و مدیریت کشور بسیار دغدغه‌مند بودند و هرچه از سال‌های اولیه انقلاب فاصله می‌گرفتیم و دهه‌های هفتاد و هشتاد و نود را سپری می‌کردیم، این دغدغه‌ی رهبر عزیزمان، بیشتر و عمیق‌تر و حتی نگران‌کننده‌تر می‌شد. اوج این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را می‌توان در دهه نود مشاهده کرد و شهید رئیسی توانست با مکتب حکمرانی خودش آن انحرافاتی را که به تدریج شکل گرفته بود را به مرور اصلاح بکند و تا این مقطع موفق بود.

وی با بیان این که ذوب در ولایت، دفاع تمام قد از ارزشهای اسلامی، تقدم میدان بر دیپلماسی، خدمتگذاری بدون منت از شاخصه های شهید رئیسی بود، افزود: وقتی آقای رئیسی رئیس جمهور شد یک خلائی احساس می شد و آن دور شدن مسئولین از مردم بود. شهید رئیسی مدیریت پشت میزی را تحقیر کرد و به مدیریت در میدان عزت بخشید. خادم الرضای شهید ما تراز مدیریتی را به جایگاه حقیقی آن برگرداند و به جایی رساند که رئیس جمهور بعدی در همین تراز باید خودش را اثبات کند. مردم به شهید رئیسی نگاه می کنند و رئیس جمهور بعدی را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: شهید رئیسی ما به شدت مبغوض منافقین بود. با شهادت شهدای خدمت، منافقین و خائنین و دشمنان شاد شدند. امروز مجازات خائنین با تکریم خادمین است با مشارکت حداکثری در انتخابات است. جواب دشمن را در انتخابات باید بدهیم. همچنان که بعد از شهادت سیدالشهدا علیه السلام زینب کبری علیها السلام کار زینبی کرد.

وی در پایان گفت: امروز برای شاد کردن روح شهدای خدمت، کار زینبی لازم است. آگاه سازی لازم است اگر تراز مدیریتی در کشور ما به ریل اصلی اش برگشت به برکت انتخاب شما بود. امروز اگر بخواهیم چشم دشمن را کور کنیم، جهاد تبیین و آگاه سازی و مشارکت حداکثری لازم است. مشارکت بالا کمر دشمن را خواهد شکست. هم مشارکت ویژه و هم انتخاب ویژه. رئیس جمهور منتخب ما باید پیرو مرام شهید رئیسی و شهید رجایی و مکتب حاج قاسم و به معنای واقعی کلمه خدمتگذار جمهور باشد نه رئیس جمهور.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha