پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
مبلغان

حوزه/ معاون دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیت در جامعه، گفت: مردم به روحانیت اعتماد دارند و در منطقه ای که روحانی حضور دارد، شاهد کاهش آمار جرائم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام حسین امیری، امروز پنجشنبه در دوره آموزشی ویژه مبلغین مذهبی که در دادگستری شهرستان مرند برگزار شد بر ضرورت اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: پیشگیری از جرم به معنای اجرای امربه معروف و نهی از منکر است و وظیفه اصلی طلاب و روحانیون تلاش در جهت اجرای این فرایض الهی است.

وی افزود: اساس دین و مکتب اسلام و فرهنگ اسلامی اجرای امربه معروف و نهی از منکر است اما متاسفانه مسئولین فرهنگی جامعه نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه هستند.

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت وجود علما و روحانیون و مبلغین در اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر استفاده شود اما با غفلت از آن مشاهده می شود که نگرانی هایی در زمینه های فرهنگی در جامعه احساس می شود.

معاون دادگستری استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به مسایل فرهنگی کشور ابراز نگرانی کردند و این در صورتی است که ایشان در هیچ یک از حوزه های دیگر این چنین موضع نگرفتند.

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) ابراز داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است و این دو فریضه وظیفه همیشگی مسلمانان است چرا که اگر اجرا نشود جامعه به جامعه ای مرده تبدیل می شود.

حجت الاسلام امیری همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیت در جامعه عنوان کرد: مردم به روحانیت معتقد هستند و هر کجا و منطقه ای که روحانی حضور دارد با کاهش آمار جرائم روبه رو می شود.

معاون دادگستری استان آذربایجان شرقی نسبت به توطئه فرهنگی دشمن هشدار داد و گفت: ماهواره و فضای مجازی جوانان ما را منحرف کرده است و فضای فرهنگی موجود در جامعه ما زیبنده یک جامعه اسلامی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha