یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری سومین مرحله شبیه سازی دوره آموزشی داوران قرآن کریم استان و ارتقای سطح داوران قرآن کریم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، فاضلی نسب رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: براساس دستورالعمل سازمان اوقاف در ۱۵ دی ماه با حضور ۱۳ نفر از اساتید قرآن کریم خواهر و برادر استان، سومین مرحله شبیه سازی دوره سنجش، آموزش و سطح بندی داوران مسابقات قرآن کریم به همت مرکز قرآنی اداره کل اوقاف استان در تبریز برگزار گردید،با برگزاری این دوره بر کمیت وکیفیت داوران دارای مجوز قرآن کریم استان افزوده می شود .

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، آموزش و تربیت داوران قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق و ... در استان،برای بهره مندی از توان این نخبگان بومی قرآن کریم در مسابقات می باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه مسابقات قرآن کریم با کیفیت و سطح عالی برگزار می‌شود، ضروری است تا داوران چنین مسابقاتی خود نیز به علوم و فنون قرآنی در سطح عالی مسلط باشند تا داوری آنان بدون نقص و در سطح عالی باشد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت استان از لحاظ وجود چهره‌های قرآنی و قاریان و حافظان ممتاز سطح کشوری و بین المللی لازم است تا در داوری نیز از این ظرفیت استفاده شود و نیازی به حضور داوران خارج از استان در مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی و استانی نباشد.

فاضلی نسب افزود: براساس رهنمود های مقام معظم رهبری، آن حکیم فرزانه که خود به معنای واقعی شخصیت قرآنی هستند ،هدف ما آشنایی و مانوس نمودن مردم و بخصوص جوانان با قرآن است تا یک جامعه قرآنی بوجود آید و سبک زندگی قرآنی در جامعه و در میان خانواده های ایرانی رواج پیدا کند و برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور و تربیت نخبگان قرآنی وسیله ای برای رسیدن به آن هدف نهایی،که همان داشتن جامعه قرآن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha