سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
یلدا

حوزه/ بانوان طلبه یزدی در مدارس علمیه خواهران استان یزد از فرصت یلدا برای دورهم نشینی منتظران ظهور و دعا برای تعجیل در فرج حضرت مهدی(ع)بهره بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، شب گذشته خبرنگار «حوزه» به مجالس یلدای مدارس علمیه خواهران استان دعوت بود که فرصت ها برای حضور و یا انتشار همه اخبار آن محدود است.

استان یزد از جمله استان های مذهبی به شمار می رود که مردم این استان به سمت ترویج سبک زندگی اسلامی بیشتر گرایش دارند و از طرح های ایرانی اسلامی استقبال بیشتری دارند.

بانوان طلبه یزدی هم چند سالی است به میزبانی مدارس علمیه و با حضور طلاب طرح «یلدای مهدوی» را در مدارس خود برگزار می کنند.

صبح امروز بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) محمدآباد یزد با حضور معاون فرهنگی این مدرسه در مراسم یلدای دبستان دخترانه رضوان بخش مرکزی یزد شرکت کردند و ضمن شرکت در شادی آنان، یکی از مبلغان مدرسه سخنانی را در باره آموزه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی بیان کرد.

شب گذشته «یلدای مهدوی» در مدرسه علمیه کوثر ابرکوه هم همراه با مولودی خوانی در مدح حضرت ولیعصر(عج)و ائمه معصومین(علیهم السلام)برگزار شد و شرکت کنندگان با برگزاری سفره مشترک با پذیرایی ساده ای، شب یلدا را جشن گرفتند.

شب گذشته، بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(ع) یزد با تهیه بسته های یلدایی شامل میوه و خوراکی های شب یلدا به جشن کودکان ایتام و بی سرپرست شادی یلدایی بخشیدند تا طعم شیرین یلدا برای همه شیرین شود.

به همین منظور، مدرسه علمیه سطح سه امام حسین(ع) یزد شب گذشته با حضور بانوان طلبه دورهمی مهدوی را همراه با گستردن سفره یلدا برگزار کرد و طلاب ضمن قرائت دعای فرج، در خصوص مباحث مهدویت و پرسش و پاسخ با حضور مبلغ مهدوی،به گفتگو پرداختند.

از اشکذر هم خبر می رسد که بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهرستان شب گذشته با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم از زندگی شهدا به رسم شب یلدا قصه های واقعی را تعریف کردند و در کنار سفر یلدا با آرمان های شهدا پیمان بستند.

از بهاباد هم خبر می رسد که به همت معاون فرهنگی مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) امشب قرار است بانوان طلبه در جشن یلدایی دختران دبیرستان شبانه روزی این شهرستان حضور بیایند و جشنی متفاوت با مولودی خوانی در رثای حضرت مهدی(عج) و ائمه اطهار(علیهم السلام) گامی در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی بردارند.

دیگر مدارس سطح شهر یزد از جمله مدرسه الزهرا(س)، ریحانة الرسول، معصومیه(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت زینب(س) هم صبح امروز با برپایی دورهمی های یلدای مهدوی، اولین روز زمستان را جشن گرفتند.

از مدارس علمیه خواهران شهرستان های تفت، خاتم، مهریز، میبد، بافق و اردکان هم خبر می رسد که مراسم مشابهی شب گذشته برگزار شده است و یا صبح امروز برگزار می شود و در اردکان بانوان طلبه در برنامه یلدای شهدایی این شهر حضور یافتند و طلاب مدرسه فاطمة الزهرا(س) سطح دو اردکان هم یلدای شهدایی را در کنار تربت پاک تنها شهید گمنام آرمیده در این مدرسه برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha