یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کنفرانس خانواده

حوزه/ ارتقای توانش رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای با شناخت رسانه‌های دیجیتال و آسیب‌ها و فرصت‌های آن هم برای نسل جدید و هم والدین به‌عنوان عاملی اصلی در تربیت معنوی خانواده ایفای نقش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمدحسین چاوشیان مدیر پنل ارتباطات و رسانه در مراسم اختتامیه کنفرانس خانواده و تربیت معنوی که در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، اظهار داشت: پنل ارتباطات و رسانه با ارائه سرکار خانم دکتر همراز، دکتر نعمتی، دکتر اخگری و دکتر اکبر برگزار شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این پنل عبارت است؛

۱- در تعلیم‌ و تربیت، خانواده‌ها باید به مهارت اجتماعی فرزندان توجه نشان دهند که مهم‌ترین آن برقراری ارتباط سازنده انسانی است و یکی از رموز موفقیت در این ارتباط تقویت هوش کلامی و زبانی کودکان و نوجوانان است و رسانه رادیو در بین رسانه‌ها نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند که آن هم از طریق داستان گویی و برنامه‌های روایتی امکان‌پذیر است.

۲- در عصر حاضر باتوجه به تغییر جهان، نسل امروز که از آن‌ها به‌عنوان نسل بومیان دیجیتال نام‌برده می‌شود اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در ابعاد شناختی، کنشی، اخلاقی و زیبایی شناختی در تعلیم و تربیت نقشی بسیار مهم دارد، بنابراین ارتقای توانش رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای با شناخت رسانه‌های دیجیتال و آسیب‌ها و فرصت‌های آن هم برای نسل جدید و هم والدین به‌عنوان عاملی اصلی در تربیت معنوی خانواده ایفای نقش می‌کند.

۳- در موضوع تعلیم و تربیت باید به تأثیرات رسانه‌ها بر روی خانواده توجه نشان داد و مهم‌ترین تأثیر نیز اثرات انباشتی محتوای رسانه‌ها است که اغلب خانواده‌ها از این تأثیر غافلند، تأثیری که مبتنی بر تکرار محتوا و مداومت در دریافت توسط افراد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha