یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه ابرکوه

حوزه/امام جمعه ابرکوه از وقف خاص دومین منزل مسکونی برای مدرسه علمیه خواهران کوثر خبر داد و گفت: این منازل نیازمند هزینه برای مرمت و بازسازی و بهره برداری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با قرائت آیه 46 سوره کهف« الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا، وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا» اظهار کرد: یک باب مسکونی به مساحت 320 متر مربع در بافت قدیم شهر ابرکوه و محله بازار توسط واقف محترم حاج حسین فلاح زاده وقف حوزه علمیه خواهران ابرکوه شد.

وی افزود: صورت وقف واقف با ارشادات دفتر امام جمعه به صورت انتفاعی است تا به هر صورتی که مدیریت حوزه خواهران ابرکوه بخواهد عرصه و اعیان موقوفه مورد بهره برداری قرار گیرد.

امام جمعه ابرکوه بیان کرد: مراتب قبض و اقباض که شرط وقف است و خروج از مالکیت مالک در تاریخ 28خرداد 99 محقق شد.

حجت الاسلام حسینی با یاداوری اهمیت وقف در اسلام، از همه واقفان و خیران که مایلند برای باقیات الصالحات موارد مشابهی را به عنوان چشمه و صدقه جاریه برای قبر و قیامت و حیات ابدی خود به اندوخته نمایند دعوت به همکاری کرد.

وی از وقف خاص یک منزل مسکونی دیگر توسط یکی از بانوان نیکوکار ابرکویی در 4 سال قبل خبر داد و گفت: این وقف نیزبه حوزه علمیه خواهران کوثر ابرکوه اختصاص یافته است.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: این منازل مسکونی موقوفه نیازمند بازسازی و مرمت هستند و در حال حاضر زمینه بهره برداری از آن میسر نیست و در آینده با ایجاد شرایط مناسب و یا حضور خیران دیگر بهره برداری از آن میسر خواهد بود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha