چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1015776
۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
س

حوزه / حجت الاسلام کتابچی به تاثیر تحقق شعار امسال در اقتصاد، اشتغال و رفاه اجتماعی و افزایش درآمدها اشاره کرد و گفت: تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان موجب تولید ثروت و اشتغال زایی بیشتر در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی، در خطبه های نماز جمعه این هفته قمصر در مصلای این شهر، با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین»، گفت: مقام معظم رهبری هر سال حل اساسی ترین مشکلات و مسائل مورد نیاز جامعه را برای نامگذاری که نقش گفتمان سازی و خواسته عمومی است، مد نظر قرار می دهد.

وی به اهمیت شعار امسال از جهات متعدد اشاره کرد و گفت: در شعار امسال بر حمایت از علم و هماهنگی بین بخش علم و دانش با بخش صنعت کشور و فناوری در رفع مشکلات معیشتی تاکید زیادی شده است.

کتابچی به تاثیر تحقق شعار امسال در اقتصاد، اشتغال و رفاه اجتماعی و افزایش درآمدها اشاره کرد و ادامه داد: تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان موجب تولید ثروت و اشتغال زایی بیشتر در جامعه می شود.

امام جمعه قمصر اضافه کرد: پایان نامه ها و تحقیقات در دانشگاه ها باید کاربردی، مورد نیاز جامعه جهانی و در جهت توسعه صنعت، تولید، اشتغال و رفاه عمومی، نظام مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به پیام نوروزی ریاست جمهوری، گفت: ارسال این پیام از مسجد جامع خرمشهر به عنوان یکی از اصلی ترین نمادهای مقاومت در حافظه تاریخی مردم ایران یعنی این که ایستادگی و عزم دولت برای حل مشکلات کشور جدی است .

کتابچی به تلاش ها و موفقیت های ۲۰۰ روزه دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون عمومی و مهار کرونا، پذیرش عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، حضور فعال در سازمان همکاری اکو و مجمع کشورهای صادرکننده گاز، آزادسازی سواحل به نفع مردم، انعقاد قرارداد سوآپ گازی (ایران، ترکمنستان و آذربایجان)، انعقاد قراردادهای بزرگ وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد دلار و آغاز پر شتاب نهضت ملی مسکن مهمترین دستاوردهای دولت فعلی است.

امام جمعه قمصر افزود: احیای صنعت فضایی و قرار گرفتن موفق اولین ماهواره سنجشی نور ۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری، رشد ۴۰ درصدی تجارت خارجی کشور، تاسیس ۶ مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف، دیپلماسی متوازن و فعال با همه کشورها خصوصا کشورهای همسایه و منطقه با محوریت اقتصاد، رفع کمبود کالاهای اساسی و پایان صف‌های طولانی خرید مایحتاج روزانه مردم، توقف رکود و رونق نسبی در تولید و کسب و کارها و کاهش روند پرشتاب رشد تورم و توقف استقراض از بانک مرکزی، تسلیم انگلیس در برابر ایران و پرداخت بدهی ۵۳۰ میلیون دلاری این کشور پس از گذشت بیش از ۴۰ سال و... از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم می باشد.

وی در پایان با ارائه بخشی از مشکلات شهر قمصر بر رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha